همزمان با دهه کرامت.

برگزاری همایش بزرگ قرآنیان کردستان

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش استانی قرآنیان و تجلیل از فعالان این حوزه همزمان با دهه کرامت در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۰۲۹۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، در ستاد بزرگداشت دهه کرامت در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: همایش بزرگ قرآنیان استان در راستای تکریم و تجلیل از فعالان این حوزه حوزه به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این همایش همزمان با دهه کرامت در سنندج برگزار می‌شود، افزود: هه کرامت فرصتی برای گرامیداشت و تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف رضوی است که لازم است از این فرصت برای بیش از پیش در راستای نشر مفاهیم قرآنی بهره گرفت.

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: در این همایش از فعالان قرآنی در بخش‌های قاریان، حافظین، مرتلین، هنرمندان، خادمین، مفسرین، قرآن پژوهان، اساتید، مروجین، مربیان، واقفین، مدیران مسئول موسسات قرآنی تقدیر و تجلیل می‌شود.

گلباغی قرائت قرآن توسط قاریان بین المللی، ملی و استانی، ابتهال خوانی، مداحی، حضور چهره‌های قرآنی کشوری و .. را از دیگر بخش‌های این همایش استانی برشمرد و یادآور شد: تلاش می‌شود همایشی در خور شان فعالان قرآنی برگزار شود.

کردستان می‌تواند قطب قرآنی کشور باشد

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز با اشاره به ظرفیت‌های حوزه قرآنی استان گفت: کردستان می‌تواند قطب قرآنی کشور باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، با تاکید بر معرفی و تکریم فعالان و پتانسیل‌های قرآنی استان در حوزه‌های مختلف گفت: کردستان از دیر باز مهد علم و عرفان بوده است و قاریان، پیشکسوتان و خادمین قرآنی زیادی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت قرآن کریم ذکر کرد: فرمود: ه امام راحل (ره) و تاکیدات رهبری به عنوان اسناد بالادستی، پیرامون اهمیت قرآن مورد توجه ما باید باشد.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برگزاری همایش قرآنیان کردستان تصریح کرد: این همایش بایستی به صورت برنامه ریزی و برگزار شود که در شان فعالان این حوزه باشد.

وی با تاکید بر تکریم اصحاب قرآن و عترت استان در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: قاریان، حافظان، مرتلین، هنرمنان، خادمین، مفسرین، قرآن پژوهان، اساتید و پیشکسوتان، مروجین، واقفین و تمام کسانی که عمر خود را در راه قرآن صرف می‌کنند بایستی مورد تکریم قرار گیرند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات