مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با توجه به رویکرد این اداره کل در خصوص افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات، نسبت به شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان اقدام شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ موقعیت شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۲۷۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
آمادگی جهت سرمایه‌گذاری در بیش از ۱۰۰ موقوفه سطح استانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: بیشتر موقوفات در سطح استان سمنان دارای کاربری کشاورزی بوده و به جهت افزایش شاخص بهره‌وری در این موقوفات مطالعات زیادی طی یکی دو سال اخیر انجام‌شده است.
وی افزود: با توجه به اقلیم جغرافیایی و تنوع آب و هوایی در استان و وقوع این موقوفات در نقاط مختلف سطح استان، الگوی مناسب کشت در محل وقوع موقوفات بررسی و طرح‌هایی پیش‌بینی‌شده و آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از مطالعات انجام‌شده در حوزه دام‌پروری با استفاده از ظرفیت‌های موجود در موقوفات اشاره و عنوان کرد: در برخی از نقاط استان با توجه به فراهم بودن برخی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در موقوفات طرح‌هایی جهت پرورش دام و حتی طیور پیش‌بینی‌شده که در حال انجام مراحل اداری و توافق با سرمایه‌گذاران هستیم.
وی همچنین به اقدامات انجام‌شده در خصوص پرورش ماهی‌های تزئینی و ایجاد واحد گلخانه‌ای در موقوفات با مشارکت بخش خصوص اشاره کرد و افزود: در راستای استفاده از توان نیرو‌های متخصص و علاقه‌مند به برخی از رشته‌ها در کشاورزی و دامداری و در جهت حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان همچون گذشته آمادگی داریم از افرادی که طرح‌های دانش‌بنیان ارائه کنند، مشارکت کرده و به این طریق از آن‌ها حمایت کرده و زمینه اجرای طرح‌های آن‌ها را با استفاده از ظرفیت‌های موقوفات فراهم کنیم.
واحدی بابیان برنامه‌هایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان دارد، تصریح کرد: تلاش داریم با استفاده از فناوری‌های نوین و طرح‌های دانش‌بنیان به افزایش بهره‌وری در این موقوفات دست‌یافته و با افزایش درآمد‌های موقوفات و با اجرای نیات این موقوفات، تعداد بیشتری از افراد در جامعه از برکات این موقوفات برخوردار شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: با احیای برخی از موقوفات که در گذر زمان از حیز انتفاع خارج شده‌اند و یا افزایش شاخص بهره‌وری حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها برکات زیادی برای جامعه هدفی که از نیت موقوفه بهره‌مند می‌شوند، داشته و علاوه بر آن افرادی که به‌واسطه سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها زمینه اجرای نیت واقف را فراهم کرده‌اند، در ثواب این کار خیر با واقف خیراندیش شریک خواهند بود./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها