خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی استان برخورد با مدیران متخلف و مفاسد اقتصادی را با جدیت آغاز کرده و از سال گذشته ده ها پرونده در استان تشکیل شده است و مدیران باید پاسخگوی تخلفات، جرائم و دست اندازی های خود به بیت المال و حقوق مردم باشند.
کد خبر: ۹۱۵۰۲۳۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان با مردم شریف قزوین که در مسجد امام رضا(ع) محله باغ نشاط صورت پذیرفت ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: بی‌تردید شهید بهشتی جزء چهره‌های استثنایی انقلاب بود و هفته قوه قضاییه یادآور تلاش ها و مجاهدت های این شهید مظلوم و 72 تن از یاران باوفایش است که در حادثه 7 تیر ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.
وی افزود: شهید عدالت، شهید بهشتی معمار و پایه‌گذار دستگاه قضایی بود و همچنان نگاه ایشان که همان اجرای قانون و تحقق عدالت بود در این نهاد انقلابی پابرجا است.
رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: از ویژگی های بارز این شهید مظلوم ولایتمداری بود و در تمامی ابعاد زندگی و مدیریتی تکلیف محور و ولایت محور بود و به تعبیر امام خمینی(ره) ایشان یک ملت بود.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: هر چه که امروز به آن می بالیم را مدیون خون شهداء هستیم و این عزت، افتخار، اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر برافراشته بودن پرچم ولایت است.
وی در ادامه تاکید کرد: ما مسئولان در سخن توانستیم رهرو شهداء و ولایت باشیم اما در عمل ضعف داریم و کمی عقب مانده‌ایم و اگر بخواهیم در اوج قله های اقتدار بایستیم باید از مسیری که شهداء، امام شهداء و ولایت برای ما ترسیم کردند، منحرف نشویم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: دستگاه قضایی در مسیر تحول قرار گرفته و شعار ریاست معظم قوه قضاییه مبارزه با فساد و تبعیض و همچنین دفاع از حقوق عامه و کرامت انسانی است و بدون شک این نگاه نوید بخش حرکتی مثبت در جهت تحقق گام دوم انقلاب است.
این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: گفتمان اساسی انقلاب اسلامی عدالت بود و شکل گیری انقلاب ما به دلیل ناعدالتی ها و تبعیض های رژیم منحوس طاغوت بود به همین خاطر در نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد تحقق عدالت باید اولویت باشد و درخت انقلاب ما ریشه در معارف دینی و اخلاقی برگرفته از سیره اهل بیت(ع) دارد و این معارف هر چه بیشتر باید در جامعه باید تقویت شود.
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی استان برخورد با مدیران متخلف و مفاسد اقتصادی را با جدیت آغاز کرده و از سال گذشته ده ها پرونده در استان تشکیل شده است و مدیران باید پاسخگوی تخلفات، جرائم و دست اندازی های خود به بیت المال و حقوق مردم باشند.
رییس شورای مسئولان قضایی استان در ادامه گفت: دستگاه قضایی استان با هیچ شخص و گروهی عهد اخوت نبسته است و در مسیر مبارزه با فساد از هیچ احدی واهمه ندارد و کاملا جدی است و نخواهیم گذاشت فشارهای سیاسی عده ای خواص بر تصمیمات قضایی ما اثرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: باید همه تلاش کنیم تا گلوگاه های فساد شناسایی شود و ما در بحث مبارزه با فساد با نگاه پیشگیرانه وارد شده ایم و با همین نگاه نظارت های دستگاه قضایی بخصوص بر شوراهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه های مختلف تشدید می شود.
وی در پایان با بیان اینکه هرچقدر ارزش های اخلاقی و آموزه های دینی در جامعه کمرنگ شود جرائم و آسیب های اجتماعی و در نتیجه وردوی پرونده ها به دستگاه قضایی افزایش می یابد، گفت: در سال 96 حدود 280 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد و این تعداد در سال 97 به 320 هزار پرونده رسید که افزایش 12 درصدی را شاهد هستیم و این موضوع زیبنده استان قزوین نیست.
در این مراسم که رییس کل دادگستری ومعاونین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین و معاونین، رییس دادگستری شهرستان قزوین و فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین حضور داشتند برخی مشکلات محله باغ نشاط از سوی مردم مطرح شد که مسئولان قضایی استان برخی دستورات لازم را صادر و در برخی موارد نیز قول پیگیری در راستای احیاء حقوق عامه از دستگاه های اجرایی مربوطه را دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها