معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

اشتغال 7هزارنفر دراجرای پروژه آبخوان‌ داری روستای خراسانلو

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اجرای پروژه آبخوان داری روستای خراسانلو گفت: با اجرای این پروژه تثبیت اشتغال حدود 7 هزار نفر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۵۰۲۱۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جعفر بیات با اشاره به اقدامات تعادل بخشی در دیگر نقاط مشرف به دشت ابهر- خرمدره اظهار کرد: اجرای طرحهای حوزه آبخیز ویستان، الوند، و والایش از چند سال اخیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: طرح آبخوان داری خراسانلو در شهرستان ابهر با تامین اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی همچنان در حال اجرا و تکمیل است.

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که پروژه آبخوان داری روستای خراسانلو به عنوان یکی از طرح‌های اثر بخش در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری استان به شمار می رود گفت‌: این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در حال احداث و تکمیل است.

 

وی افزود‌: با اجرای پروژه آبخوان‌داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود 7 هزار نفر صورت می‌گیرد.

 

بیات هدف از اجرای این طرح را تعادل بخشی به سفره آب زیرزمینی دشت شبه بحرانی ابهر- خرمدره که سالانه بیش از یک متر افت دارد اعلام کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر این که شنا کردن در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان داری ممنوع است تاکید کرد: اهالی روستاهایی که در حاشیه حوزه های آبخیزداری و آبخوان داری ساکن هستند و همچنین مردم غیر بومی که برای گردش به این نقاط می روند از شنا کردن در حوزه های آبخیز به علت باتلاقی بودن آن‌ها خودداری کنند.

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بهره برداران حوزه ها نیز توصیه کرد که در حفظ و حراست تابلوهای اخطار و هشدار نصب شده از سوی اداره کل در حاشیه مخازن پروژه از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار