مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: کارگروه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در همه شهرستان‌های استان فعال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۱۸۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی روز یکشنبه در جلسه کارگروه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بانه اظهار داشت: تمام آثاری که از دوران دفاع مقدس به جا مانده از میراث ماندگار و ارزش‌های جنگ تحمیلی است که همه باید در حفظ و نگهداری این آثار کوشا باشند.

وی با اشاره به واقعه پانزده خرداد سال ۶۳ بانه اضافه کرد: در این راستا ساختمان ناتمام پارک پانزده خرداد باید تکمیل و مزار شهدای سیرانبند و بیمارستان صحرایی روستای دروله نیز بازسازی شود.

سردار مالکی افزود: دانشنامه دفاع مقدس شامل کتاب خاطرات مردم، اسناد و مدارک این دوران از دیگر آثار ارزشمند جنگ تحمیلی در ایران بود که لازم است در شناسایی و حفظ این آثار کوشا باشیم.

وی گفت: کتابی به نام تمام شهرستان‌هایی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نقش داشتند، منتشر می‌شود.

۲۰۰ یادمان دفاع مقدس در شهرستان بانه ثبت شده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه بانه در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود، گفت: تاکنون ۲۰۰ یادمان دوران دفاع مقدس در این شهرستان ثبت شده است.

سرهنگ رمضان رسولی اظهار داشت: این نقاط به لحاظ موقعیت جغرافیایی مشخص شده و جا‌های که رزمندگان شهید یا به کمین افتادند و عملیات‌های نظامی در آن اجرا شده به عنوان نقاط یادمانی معرفی و ثبت شده است.

سرپرست فرمانداری بانه نیز در این جلسه گفت: تمام امتیازات ساختمان و یادمان پانزده خرداد بانه واگذار و آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز در آن اجرایی می‌شود.

محمد امین زاده افزود: تخصیص اعتبارات برای حوزه‌های کشاورزی، راه و آموزش و پرورش یک ردیف بودجه اختصاص می‌یابد که تخصیص آن بسیار ضعیف است که باید برای تامین اعتبارات از سایر منابع بهره بگیریم.

یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه، یادمان بولحسن، پارک پانزده خرداد از مهمترین آثار دفاع مقدس در شهرستان مرزی بانه است.

۶۰ گفتمان دینی در مدارس بانه برگزار شده است

رئیس تبلیغات اسلامی بانه نیز روز یکشنبه در نشست خبری گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان در یکسال گذشته ۶۰ گفتمان دینی در مدارس برگزار شده است.

حجت الاسلام ابراهیم مولازاده اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک تغذیه اسلامی، حجاب و عفاف، احکام، اقتصادی مقاومتی و سبک زندگی اسلامی با حضور والدین و دانش آموزان از جمله محور‌های این گفتمان‌ها است.

وی افزود: طرح مبشرین نیز در این شهرستان با ۱۲ مبشر دینی در روستا‌ها و شهر‌های تابعه برگزار شده است.

حجت الاسلام مولازاده با اشاره به نقش مهم بانوان در مسائل فرهنگی و قرآنی گفت: ۱۰ بانوی فرهیخته از سازمان‌های مختلف در شهرستان انتخاب شده که در زمینه مسائل دینی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بانه نظارت بر خانه‌های قرآنی را یکی از وظایف مهم این سازمان اعلام و اضافه کرد: در این شهرستان ۲۷ خانه قرآن شهری و روستای وجود دارد که ۱۵۰ کلاس روخوانی و حفظ قرآن کریم برای بهره مندی چهار هزار قرآن آموز برگزار شده است.

وی افزود: در بانه سه مؤسسه قرآنی نیز در کنار خانه‌های قرآنی فعالیت می‌کند که در این مؤسسات دوره‌های تربیت مربیان قرآنی با حضور ۱۲۰ نفر برگزار کرده که ۳۰ نفر از خواهران و برداران برای تربیت دوره‌های قرآنی انتخاب شدند.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات