خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه سرخه:

توجه به اقشار خاص و آسیب پذیر در اولویت قرار گیرد

مسئول سپاه ناحیه سرخه با اشاره بر اهمیت موضوع اعتیاد گفت: باید توجه به اقشار خاص و آسیب پذیر در اولویت کار سپاه پاسداران قرار گیرد
کد خبر: ۹۱۵۰۱۱۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، با توجه به اینکه با گسترش اعتیاد، مصرف مواد مخدر و استفاده از سیگار بخصوص توسط نوجوانان و جوانان در جامعه روبرو هستیم پای صحبت یکی از مسولین فرهنگی که می‌تواند نقش موثری در کاهش رواج مصرف سیگار در جامعه باشد نشستیم.
جواد عبداالهی مسئول فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان سرخه در مصاحبه با خبرنگار ما در مورد این معضل اجتماعی گفت: متاسفانه در عصر حاضر مسائل و مشکلات زیادی گریبان گیر جامعه بشری است که یکی از دغدغه‌های اساسی در جوامع بحث اعتیاد و مواد مخدر می‌باشد؛ و سیگار و دخانیات دروازه ورود به لجن زار مواد مخدر هستند.
وی با بیان اینکه این معضلات اجتماعی از وظایف ذاتی هر مسئول و مجموعه فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر می‌باشد که در این زمینه اقداماتی توسط مجموعه مدیریت اجتماعی سپاه ناحیه سرخه در حال انجام می‌باشد افزود: لزوم توجه به اقشار خاص و آسیب پذیر در جامعه باید در اولویت برنامه ریزی‌ها قرار گیرد و اقدامات باید براساس نیاز باشد تا نیاز سنجی درست در جامعه هدف صورت پذیرد. تفاوت فرهنگ‌ها در نقاط مختلف بر لزوم برنامه ریزی خاص توسط نخبگان همان منطقه را می‌افزاید.
مسئول فرهنگی ناحیه با اشاره به اینکه ورزش، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از برنامه‌های موثر برای نوجوانان و جوانان می‌باشد گفت: اکثر کمبود‌هایی که باعث رشد اعتیاد در نوجوانان و جوانان می‌شود ریشه در کوچکترین جامعه یعنی خانواده دارد و کمبود عاطفی یکی از عوامل بروز چنین ناهنجاری‌هایی می‌باشد. از عوامل دیگر گرایش به اعتیاد می‌توان به مواردی مانند سرکوب خواسته‌های افراد، تحقیر، سابقه خانوادگی، دوستان ناباب، کنجکاوی بیش از حد و ناتوانی در نه گفتن به دیگران دانست.
عبداالهی تصریح کرد: اهم برنامه‌های نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بدین نحو است؛ آموزش و بکارگیری مربیان مجرب در حوزه پیشگیری از اعتیاد، نشست‌های روشنفکری خاص اقشار مختلف شامل (دانش آموزان، اولیا، مدیران مدارس و...) و کمک به ترک افراد آلوده در سطح شهرستان با برنامه مدون و کمک به اشتغال پس از پاک شدن از مواد مخدر.
ارسال نظرات
پر بیننده ها