فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: علی‌رغم حضور بیش از ۱۳۰۰ مفاخر در استان مرکزی که در همه بخش‌ها سرآمد هستند اما آن‌چنان قدمی در این حوزه برداشته نشده است و مایه تأسف است که نهادهای مرتبط به‌خوبی به این موارد نپرداخته‌اند
کد خبر: ۹۱۵۰۰۵۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

2297501_617.jpg (992×744)

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در صد و سی و هشتمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در خصوص اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح استان مرکزی گفت: محتوای اجلاسیه پیشکسوتان از اهمیت بالایی برخوردار است و از آن اجلاسیه بار علمی توقع می‌رود همچنین در آن به دنبال محتوای علمی هستیم.

سردار کریمی ضمن بیان اینکه دوران بعد از دفاع مقدس دوران ویژه‌ای بود عنوان کرد: باید تدبیری ارائه شود تا در چارچوب این اجلاسیه ارائه مقالات در خصوص زندگی پیشکسوتان بعد از دفاع مقدس صورت گیرد.

وی بیان کرد: در ذیل این اجلاسیه می‌توان با مشارکت پیشکسوتان به نکاتی برسیم و در سطح کلان به ستاد نیروهای مسلح رسانده شود تا در سیاست‌گذاری‌های حوزه پیشکسوتان تأثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: نیاز است کار تبیینی صورت گیرد تا هم نگاه جامعی به مشکلات و پیشنهادات این افراد باشد و هم نکات قابل‌ارائه‌ای به‌جاهای دیگر از دل این کار بیرون بیاید و به برکت این نشست مطالبی استخراج شود که در تصمیم‌گیری‌ها به کار آید.

وی ادامه داد: این دست تبیین‌ها اثر مثبتی نیز در زندگی بازنشستگی افراد بازنشسته نیروهای مسلح دارد چراکه هم آرامش‌دهنده به آن‌هاست و هم جمع‌بندی تجربیات و مشکلات صورت می‌گیرد.

کریمی اظهار کرد: فرازوفرودها و نیازمندی‌های دوره‌های مختلف زندگی این دوره‌ها را از هم مجزا می‌کند. یکی از این دوره‌ها دوره پیشکسوتی است که اگر خوب به آن توجه نشود سرخوردگی به وجود می‌آید که این یک آسیب است و باید به این موضوعات نگاهی ویژه داشت.

وی با تأکید بر اینکه عمدتاً نیازمندی‌های پیشکسوتان را خلاصه در بحث‌های درمانی و مالی می‌کنیم عنوان کرد: در این حوزه سازوکار مشخصی نداریم و به‌عنوان‌مثال به پیشکسوتان بعد از خدمت مشاوره بدهیم تا دوران پیشکسوتی آن‌ها با عزت دنبال شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر جامعه آماری پیشکسوتان موجود است که می‌توان با مشورت در این حوزه این آمار موردمطالعه قرار گیرد و به مطالب موردنظر دست‌یافت.

وی در خصوص فعالیت در حوزه معرفی مفاخر جهادگر استان گفت: علی‌رغم حضور بیش از ۱۳۰۰ مفاخر در استان مرکزی که در همه بخش‌ها سرآمد هستند اما آن‌چنان قدمی در این حوزه برداشته نشده است و مایه تأسف است که نهادهای مرتبط به‌خوبی به این موارد نپرداخته‌اند.

کریمی عنوان کرد: می‌توانیم در قالب کنگره به مفاخر دینی و ارزشی و جهادی بپردازیم و نقاط ضعف موجود در فعالیت‌های جاهای دیگر را بپوشانیم. تابه‌حال این کار از سال ۴۲ که آغاز انقلاب اسلامی است صورت گرفته است و فراخوان مقالات و جمع‌آوری تاریخ شفاهی انجام‌شده است که در این مسیر شخصیت‌های بزرگی هم احصا می‌شوند. از این پس می‌توان به‌صورت گسترده‌تر به این موضوع پرداخت.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم که قرارگاه روح‌الله را مانند قرارگاه راهیان نور، در خمین برقرار کنیم و در تلاشیم که به قرارگاه ملی تبدیل شود که در آن طی اردوهای چندروزه سیره و فکر امام (ره) به مخاطبین ارائه خواهد شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سطح استان نیاز داریم که موزه حضرت امام خمینی (ره) را داشته باشیم که مجموعه آثار و اماکن مرتبط با امام (ره) می‌تواند در این موزه برقرار شود و همچنین می‌توانیم ذیل فعالیت این موزه به مفاخر استان مرکزی نیز بپردازیم.

 زینعلی دبیر اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح در در صد و سی و هشتمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: از بیش از یک ماه قبل کارگروه اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح شکل گرفت و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها جهت اجرای هر چه‌بهتر این اجلاسیه انجام‌شده است. این اجلاسیه در شهریورماه برگزار خواهد شد.

زینعلی افزود: از ۸۳۰۰ بازنشسته نیروهای مسلح استان مرکزی ۴۲۰۰ نفر از کسانی بودند که حداقل سابقه یک روز حضور در جبهه را داشتند و از این ۴۲۰۰ نفر ۲۵۰ نفر از خانواده‌های درجه‌یک شهدا هستند.

وی از دیدار با خانواده شهدا، خاطره گویی پیشکسوتان جهاد و شهادت در مساجد، ثبت و ضبط روایات از طریق کتب و صداوسیما، ایجاد یک المان شهری و تجلیل از ۲۰ پیشکسوت نخبه با عنوان برنامه‌های در حال اجرا و انجام‌شده نام برد و عنوان کرد: با توجه به اینکه در این اجلاسیه اعضا خودشان از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند عطشی هست که بتوانند یادگاری‌های دفاع را به مرحله ظهور برسانند.

دبیراجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح بیان کرد: ۱۲ جلسه خاطره گویی در ۱۲ مسجد استان با حضور پیشکسوتان ارتش، ناجا، سپاه و وزارت دفاع انجام‌شده و یا انجام خواهد شد که ۵ جلسه در مرکز استان و ۷ جلسه نیز در شهرستان‌هاست.

وی ضمن اشاره به جمع‌آوری و تدوین کتاب پیشکسوتان خاطرنشان کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های پیشکسوتان را پیش‌بینی کردیم که می‌توان در صورت وجود شرایط این نمایشگاه را برقرار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات