اجلاسیه شهدای فرهنگی ودانش آموز استان مرکزی برگزار می شود

اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک برگزارمی شود ودر زیرمجموعه کنگره چند اجلاسیه برگزار خواهدشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اجلاسیه فرهنگیان و دانش آموزان استان مرکزی خواهدبود
کد خبر: ۹۱۵۰۰۲۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهریار فولادوند مدیرکل آموزش استان مرکزی امروز در نشست خبری اجلاسیه فرهنگیان گفت: این برنامه با محوریت گرامیداشت 1200 شهید فرهنگی استان در ششم تیرماه برگزار خواهد شد که یکی از  پیش برنامه های کنگره اصلی 6200 شهید استان مرکزی است.

وی افزود: استان مرکزی امسال میزبان کنگره ۶۲۰۰ شهید استان است، در زیرمجموعه کنگره چند اجلاسیه برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اجلاسیه فرهنگیان و دانش آموزان استان مرکزی است.

فولادوند با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک‌نهاد تربیتی، وظیفه تربیت و آموزش برای نسل جدید را بر عهده دارد، اظهار کرد: طبیعی است برای ایفای این تعهد، آموزش و پروش نیازمند برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی است.

وی، با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید به‌گونه‌ای رفتار کند که تقویت ایمان و اعتقاد واقعی به‌نظام اسلامی را به‌عنوان مهم‌ترین هدف خود پوشش دهد ادامه داد: تمامی اقدامات و برنامه‌های کلی در آموزش‌وپرورش در این راستا برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش استان مرکزی با تأکید بر اینکه یکی از راهبردهای اساسی در حوزه تعلیم و تربیت معرفی الگوهای اساسی به دانش آموزان است بیان کرد: در برگزاری اجلاسیه فرهنگیان و دانش آموزان الگوهای مناسبی را که همان شهدا و ایثارگران هستند را به دانش آموزان معرفی می‌کنیم.

فولادوند اضافه کرد: در حوزه ایثارگری، جهاد و مسئولیت‌پذیری می‌خواهیم الگوهایی را معرفی کنیم که دانش آموزان علاوه بر وظیفه تحصیل، وظیفه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را هم فرابگیرند.

مدیرکل آموزش استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف از کارهای تربیتی، تقویت و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت است گفت: در استان مرکزی بیش از ۱۸۰ شهید فرهنگی داریم که لازم است آن‌ها را به‌درستی به نسل جدید معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در جهت فرهنگ‌سازی مجموعه مسابقات فرهنگی و ورزشی از سال گذشته با رویکرد کنگره شهدا برگزارشده و همچنین تغییر بسیاری از اماکن و مراکز به نام شهدا نیز انجام‌شده است.

فولادوند افزود: بیش از ۳۵۰ فضای آموزشی به نام شهدا نام‌گذاری شده و زندگی دانش آموزان شهید در قالب‌های مختلفی چون مستند، اپلیکیشن و... طراحی‌شده است.

مدیرکل آموزش استان مرکزی به برنامه‌های که در راستای برگزاری اجلاسیه صورت گرفته است اشاره‌ای کرد و گفت: بیش از ۴۲ یادواره شهدای فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان برگزارشده که در جهت برگزاری این اجلاسیه بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از گنجینه‌های شهدای دانش‌آموز به بنیاد حفظ آثار تحویل داده‌شده است.

فولادوند خاطرنشان کرد: اجلاسیه فرهنگیان و دانش آموزان در ششم تیرماه از ساعت ۸ صبح در مصلی بیت‌المقدس با حضور سخنرانان کشوری برگزار می‌شود که در ذیل این برنامه نمایشگاه دستاوردهای آموزش و پروش در انقلاب اسلامی و معرفی شهدای دانش‌آموز نیز برگزار می‌شود.

هیه 25 جلد فرهنگ نامه استان در راستای برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس

 سرهنگ غلامرضا کریمی مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری اجلاسیه کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان گفت: ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی از سه سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی افزود: تاکنون از مجموع ۱۲ اجلاسیه سه اجلاسیه کارگری در شهرستان ساوه، سنگرسازان بی‌سنگر در فراهان و مدافعان حرم در دلیجان برگزار شده و اجلاسیه شهدای و فرهنگی و دانش‌آموز استان نیز در ششم تیرماه در مرکز استان برگزار می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی سپاه روح‌الله با بیان اینکه ۲۵ جلد فرهنگ‌نامه جامع استان تهیه شده بیان داشت: همچنین سرکشی از ۶۲۰۰ خانواده شهدای استان، نام‌گذاری برخی اماکن به نام شهدا، ساخت المان‌های متعدد شهدا و آماده‌سازی و تکمیل باغ‌موزه شهدای دفاع مقدس از جمله اقدامات در راستای برگزاری این کنگره ملی است.

وی با تأکید بر اینکه نحوه برگزاری این کنگره ملی در استان با دیگر استان‌ها متفاوت است گفت: به دلیل اینکه  زادگاه حضرت امام خمینی(ره) در استان مرکزی است و می‌طلبد به نقش امام راحل به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را یک شخصیت جهانی و فراملی پرداخت.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست کلی این‌کنگره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است به گونه‌ای که برگزاری این آیین، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و کاهش هزینه‌های اضافی مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات