کارشناس مسائل سیاسی گفت: فرهنگ غربی که رضاخان به مردم ایران تحمیل کرد سبب شد تا مردم از لوازم آرایشی سالم و طبیعی به سمت لوازم مضر امروزی حرکت کنند.
کد خبر: ۹۱۵۰۰۰۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی با حضور بسیجیان در پایگاه محدثه شهر گوجان برگزار شد.

کارشناس مسائل خانواده در این نشست گفت: به هرگونه اقداماتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم سلامت انسان را به خطر می اندازد، بیو تروریسم گویند که بیشتر در کشورهای جهان سوم به وجود می آید.

حجت الاسلام متقیان ادامه داد: از جمله حرکت های بیوتروریسم فروش لوازم آرایشی ارزان قیمت است که باعث ایجاد سرطان و پوکی استخوان می شود.

کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: استفاده از لوازم آرایشی به 1400 سال قبل باز می گردد که از جمله لوازم آرایشی حنا و سورمه بود. بعد از اسلام استفاده از لوازم آرایشی در اجتماع ممنوع شد و به استفاده در خانه محدود شد.

حجت الاسلام متقیان در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب مشروطیت و آمدن کشورهای غربی به کشور ، برخی از زنان با رو آوردن به فرهنگ غربیبه جای استفاده از لوازم آرایشی طبیعی به سوی استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی روی آوردند.

وی افزود: با اصلاحات رضا شاه مردم از روستا به شهر مهاجرت کردند و کشور به شدت تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفت، در سال 1370 استفاده از لوازم آرایشی به شدت افزایش یافت و به علاوه جراحی پلاستیکی نیز رواج پیدا کرد، در کشور فرانسه که مهد تولید لوازم آرایشی است کلاس های آموزشی جهت آموزش خطرات استفاده از لوازم آرایشی وجود دارد.

کارشناس مسائل خانواده در بخش آخر سخنان خود گفت: مصرف طولانی مدت لوازم آرایشی باعث جذب آن ها در بدن شده وموجب بیماری می شود،اگر میخواهیم سبک زندگی جامعه را درست و اصلاح کنیم ابتدا باید از زندگی خود و اصلاح زندگی خودمان شروع کنیم.

ارسال نظرات