در آستانه سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید در خراسان رضوی برگزار شد:
همایش " گام دوم انقلاب، دانشگاه، استاد تراز شهید چمران" در آستانه سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید روز چهارشنبه از ساعت ۱۷تا ۲۰ در سالن همایش‌های دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۸۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، این مراسم که با حضور ۶۰۰ نفر از اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولین لشکری و دولتی استان و شهر برگزار شد.

دکتر سعید سهراب پور (معاون بنیاد ملی نخبگان کشور و دوست دوران تحصیل شهید چمران در آمریکا) با موضوع باز تولید شخصیت علمی شهید چمران در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت اساتید به ارائه خاطرات خود پرداخت.

سهراب پور در ابتدای کلام از اخلاقیات و تواضع شهید چمران و نیز به مشکلات و پیشرفت‌های ایشان در خارج از کشور اشاره نمود و در ادامه بعضی از نقاط قوت جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب را بیان نمود. در انتها با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به پیشرفت علمی در بیانیه گام دوم انقلاب و وظایف اساتید و دانشگاهیان سخن خود را خاتمه داد.

 همایش

دکتر محمدعلی مهتدی (کارشناس عالی مسائل منطقه و همرزم شهید چمران در لبنان) با موضوع چمران، گام دوم انقلاب، نقش بین المللی اساتید در تمدن سازی اسلامی سخن خود را شروع نمودند و ضمن اشاره به نقطه عطف تغییر تصمیم گیرندگان منطقه از کشورهای قدرتمند و مستکبر به محور مقاومت، محور مقاومت را تعیین کننده معادلات منطقه و شکست ارتش صهونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان توسط شاگردان شهید چمران را نتیجه تفکر این شهید عزیز دانست.

مهتدی با تاکید بر نیاز جامعه به داشتن اسوه هایی چون شهید چمران بحث خود را خاتمه داد.

 همایش

دکتر ابن الدین حمیدی جانشین بسیج اساتید کشور به عنوان سومین سخنران گزارشی از عملکرد بسیج اساتید از بدو فعالیت داد. سپس  دو ظرفیت ۱-علمی و پژوهشی ۲- ظرفیت فرهنگی مرجعیت اساتید را ظرفیت های مهم اساتید در راستای کمک به کشور دانست.

 همایش

در ادامه دکتر مجتبی بذرافشان مقدم رئیس بسیج اساتید خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به مهمانان و گرامیداشت شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید، با عنایت به اینکه اولین همایش بسیج اساتید در کشور و تاسیس این تشکل بابرکت با حضور تولیت فقید استان قدس برگزار شد ابراز امیدواری کرد حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت معزز آستان قدس رضوی نیز نقطه عطفی برای بسیج اساتید باشد.

 همایش

حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی بعنوان سخنران ویژه این برنامه با اشاره به نقش سنگین هدایت گری اساتید، علت انحراف جامعه در صدر اسلام را تربیت نادرست جامعه خواند، و در ادامه به توصیه رهبری به ائمه جمعه در مورد تربیت و ارتباط درست ائمه جمعه با جوانان اشاره کرد.

مروی با قرائت بخشی از  بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، مخاطب اصلی این بیانیه را جوانان کشور و شاه بیت فرمایشات مقام معظم رهبری به جوانان را امید بخشیدن دانست. 

در پایان این برنامه تعدادی از اساتید با اهدای لوح سپاس مورد  تقدیر قرار گرفتند: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حائری استاد گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر هادی وکیلی دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمدعلی خلیل زاده دانشیار گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاداسلامی مشهد به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامي. دکتر غلامرضا حسنی درمیان استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی جمعیت بسیج اساتید دانشگاه فردوسی و دکتر هادی اعظمی به عنوان سرپرست اندیشکده ژئوپلیتیک فارابی بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین دکتر مسعود میرزایی شهرابی دانشیار گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد بخاطر فعالیت های علمی شاخص و قرار گرفتن در فهرست سرآمدان علمی کشور  در سال ۱۳۹۸.  در ادامه از اساتید فعال در دوره چمران شناسی نیز تقدیر شد.

در این برنامه گروه سرود ولایت سرود شهید چمران و بسیج استادان را اجرا نمود. همچنین اساتید با تکمیل فرم‌هایی آمادگی خود را جهت کمک به هموطنان سیل زده و همچنین حضور موثر و اجتماعی در مساجد (طرح استاد و مسجد) اعلام کردند.  

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان خراسان رضوی

ارسال نظرات