خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: نیروی انسانی به عنوان ثروت یک سازمان به شمار می‌رود و تعیین‌کننده است.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۷۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

نیروی انسانی به عنوان ثروت یک سازمان و تعیین‌کننده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی در آئین تکریم و معارفه معاونت منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه منابع انسانی جایگاه بسیار پراهمیتی دارد، اظهار داشت: نیروی انسانی به عنوان ثروت یک سازمان به شمار می‌رود و تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی سبب توسعه و رشد اقتصادی کشورها شده و جایگاه کشورها به جایگاه انسانی آن بستگی دارد، گفت: نمونه بارز این ثروت، کشورهایی است که وسعت و حجم کوچکی دارند اما از نظر رشد اقتصادی(GTP) سرآمد هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه‌ای است که ارزش افزوده دارد، ابراز داشت: با توجه به اهمیت این امر، باید برنامه‌ریزی مناسبی در خصوص منابع انسانی شرکت صورت گیرد.

وی افزود: ما باید جایگاه شرکت را در آینده ارتقاء دهیم و این مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه به صورت جمعی همه ارکان مدیریتی روی این قضیه کار کنند.

شهیدی با اشاره به ضرورت بحث آموزش عنوان کرد: از مهمترین مباحث شرکت آموزش مؤثر است چراکه اگر نیروها به صورت مؤثر آموزش ببینند 100 درصد در فرآیند کلی نتایج و آثار آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موارد آموزش در بخش ایمنی است، ادامه داد: این مهم باعث می‌شود تا با حادثه کمتری مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه هر چه شبکه ما پایداری بالاتری داشته باشد شاخص انرژی توزیع نشده ارتقاء می‌یابد، گفت: آموزش و مهارت در بدنه سازمانی یا نیروهای سازمانی از اهداف کلی این شرکت است که باید به صورت مؤثر پیگیری شود تا که اثرگذار باشد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های جدید یادآور شد: یکی از ضعف‌های ساختاری این است که اگر فناوری در سازمان جایگزین می‌شود، باید نیروی انسانی آن و آموزش مرتبط با آن نیز برای بهره‌وری بالا پیش‌بینی شود.

شهیدی بیان کرد: باید با استفاده از تجربه مدیران، مدیریت دانش را در شرکت جاری کنیم و از دانش عمومی سال‌های گذشته در بانک اطلاعاتی استفاده شود تا با رفتن یک نیرو اطلاعات و آمار گسسته نشود بلکه جمع‌بندی شده و قابلیت استفاده در بخش‌های دیگر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی مشکل جذب نیرو داریم که یک چالش اساسی در تمام شرکت‌ها است، افزود: ۵۹۳ نفر نیروی خدماتی داریم که با توجه به سابقه کاری بالای ۲۰ سال عملاً نه در آزمون می‌توانند شرکت کنند و نه امکان تبدیل وضعیت وجود دارد که یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص اضافه کاری‌ها و مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: طرح طبقه‌بندی مشاغل مربوط به مصوبه سال ۷۶ است که باید ایجاد انگیزه صورت گیرد و پرداختی‌های بخش کارگری که سنگینی کار متوجه آنها است نیاز به بازنگری دارد.

وی در خصوص پوشش بیمه ابراز داشت: اگر ما به دنبال یک صندوق مستقل باشیم به پوشش بیمه‌ای مناسب و آرامش خاطر کارکنان کمک می‌کند.

شهیدی ابراز داشت: اگر تعامل بین حوزه ستاد و واحد اجرایی به شکل منطقی صورت گیرد 100 درصد موجب پویایی شرکت خواهد شد و ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات