خبرهای داغ:
سردار شاهچراغی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) از احداث 500 واحد مسکونی در قالب طرح جهاد همبستگی در مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۶۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار «سیدمحمد تقی شاهچراغی» در گفتگو با بسیج اظهار داشت: پس از وقوع سیل در استان های شمالی و غربی کشور و به دنبال معرفی استان قم به عنوان معین استان لرستان در بحث کمک رسانی در مناطق سیل زده این استان، قرارگاه حضرت معصومه(س) به همت سپاه قم در شهر چگنی مستقر شد تا همگرایی و هم افزایی شایسته ای در بحث کمک رسانی، اعزام گروه های جهادی و نقل و انتقال تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین صورت بگیرد.


وی با اشاره به دیدار مسئولان سپاه استان قم با مراجع عظام تقلید و علما در بحث خدمت رسانی به سیل زدگان ابراز داشت:
علما و مراجع عظام تقلید دردیدارهای مسئولین سپاه استان با ایشان و ارسال پیام های جداگانه و در برخی موارد با حضور در مناطق سیل زده موجب دلگرمی و امیدواری بیشتر آسیب دیدگان و تسریع در روند امداد رسانی به مناطق سیل زده شدند.

وی با اشاره به تخریب امکانات زیرساختی و قطعی راه‌های ارتباطی روستایی با شهرستان‌ها، ابراز داشت: استان قم در بیش از ۴۰ روستا که آب، گاز و برق قطع و مسیر تردد آن از بین رفته بود، امداد رسانی کرد و با بهره گیری از بالگرد، تراکتور، راه زمینی و گذر از کوه ها و مسیرهای صعب العبور نسبت به حل مشکلات مربوطه اقدام نمود.


شاهچراغی همچنین به حضور پرشور و اثربخش لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در کمک رسانی به مناطق سیل زده ابراز کرد: این یگان علاوه بر انتقال ماشین آلات سنگین، با سازماندهی گردان های امام حسین(ع)، جمعا 200 نفر را در سه نوبت متوالی به مناطق مورد نیاز اعزام کرد؛ همچنین بیش از 250 میلیون تومان وجه نقد و 10 کامیون تجهیزات زیست خواب شامل فرش، موکت، پتو و وسایل پخت و پز و گرمایشی و اقلام خوراکی همچون آب معدنی، خشکبار، روغن، قند و شکر از سوی لشکر جمع آوری و به استان لرستان ارسال شد.


وی به حضور طلاب بسیجی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 1072 نفر از طلاب و روحانیون عضو سازمان بسیج طلاب قم در قالب 21 گروه و 28 تیم و 5484 نفرروز فعالیت، به اردوهای جهادی نقاط محروم استان های فارس و سیستان و بلوچستان و کمک رسانی به مناطق سیل زده استان های لرستان، گلستان و خوزستان اعزام شدند.


فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) تصریح کرد: 12 محموله کمک های مردمی و ماشین آلات مهندسی و تجهیزات امدادی به وسیله ۲۰ دستگاه کامیون و ۵ دستگاه وانت و خودرو سبک به مناطق سیلزده ارسال گردید و 10 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال متوالی گروههای جهادی و مردمی و جابجایی نیروهای امدادی به این مناطق به کار گرفته شد.


وی با اشاره به 318 مورد تخریب زیرساخت ها از جمله پل و جاده و قطعی آب و برق و ضرورت بازسازی و لایروبی مسیرها در روستاهای سه بخش ویسیان، شاهیوند و مرکزی شهرستان چگنی ابراز داشت: در مدت استقرار قرارگاه حضرت معصومه(س)، نسبت به 4 مورد بازسازی و لایروبی پل، 10 مورد احداث پل، احداث 1200 متر جاده، 19 مورد لایروبی منازل و تعمیر و اصلاح شبکه برق 130 روستای فاقد برق، اقدامات لازم انجام گردید؛ همچنین اعزام دو تیم پزشکی جهت درمان افراد آسیب دیده نیز بخش دیگری از اقدامات مرتبط با سیل لرستان بود که طی آن، 836 نفر در 17 روستای چگنی مورد درمان قرار گرفتند.


وی همچنین بیان داشت: ۶۵۵ جهادگر در قالب ۳۳ گروه جهادی از اقشار مختلف قم در مناطق سیل زده کشور حضور یافتند و به حادثه دیدگان خدمت رسانی کردند. به طور متوسط هرگروه جهادی هفت روز در مناطق یاد شده مستقر بودند که بدین ترتیب چهار هزار و ۵۸۵ نفرروز اعزام از سوی بسیج سازندگی قم برای کمک به سیل زدگان انجام شده است.


فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: تاکنون مبلغ 30 میلیارد ریال به صورت نقدی و معادل 25 میلیارد ریال کمک های غیر نقدی اهدایی مردم قم توسط سپاه به مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است.


سردار شاهچراغی در خصوص کمک رسانی قشرهای مختلف قم به مناطق سیلزده، عنوان کرد: بسیج هنرمندان قم کاروانی را شامل 30 نفر از هنرمندان بسیجی قم در دو نوبت به شهرستان چگنی و معمولان و روستاهای دوآب، چمه داود، چمه خوشه اعزام کرد و اعضای این گروه با پیوستن به پویش سراسری بهار مهربانی، نسبت به انجام فعالیت های هنری، مشاوره ای، اهداء اسباب بازی، لوازم التحریر، اجرای نمایش، جشن تولد متولدین فروردین ماه، اردوهای گروهی، مسابقه کتابخوانی، بازی های کودکانه، خوشنویسی و .. در نقاطی از شهر معمولان، روستای چم رود، چمه خوشه، پلدختر و . . . اقدام کردند.

وی ادامه داد: دیگر رده های مختلف بسیج اقشار قم شامل بسیج پیشکسوتان، مداحان و مدیران هیئات مذهبی، حقوقدانان، فرهنگیان، کارمندان و ورزشکاران نیز هم با حضور کاروانی خود در مناطق سیل زده و هم با برپایی چادرهای جمع آوری کمک های غیر نقدی، واریز کمک های نقدی و ... در خدمت رسانی به این مناطق سهیم شدند.


شاهچراغی تصریح کرد: اصناف قدرشناس و پرتلاش قم شامل صنف نانوایان، سوهان و حلوایی، مصنوعات پلاستیک، لوازم خانگی، تاسیسات مکانیکی، فرش ماشینی و موکت، روشنایی و لوستر، فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک، لبنیات، معاملات املاک، چلوکباب، میوه و بارفروشان، کیف و کفش، پارچه فروشان و... نیز با اهداء کمک های نقدی و غیر نقدی نسبت به کمک رسانی شایسته به سیل زدگان مبادرت ورزیدند.


وی ادامه داد: همچنین صنف تعمیرکاران لوازم خانگی قم نیز در چندین مرحله با اعزام گروه های جهادی نسبت به تعمیر و راه اندازی حدود 200 دستگاه یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی و .. در مناطق سیل زده اقدام کردند؛ برخی گروه های مردمی با استقرار نانوایی و آشپزخانه سیار در لرستان، تامین تغذیه روزانه دو هزار نفر از سامنان مناطقا سیلزده را عهده دار شدند، ضمن اینکه نواحی مختلف بسیج استان گروه های جهادی مختلفی را همراه با کمک های غیر نقدی به مناطق سیل زده اعزام نمودند.


شاهچراغی با اشاره به اعلام آمادگی 1500 نفر از پرسنل سپاه استان قم برای پشتیبانی و ارائه خدمات به مناطق سیلزده تاکید کرد: سپاه قم در طول دوره ای که برای کمک رسانی به مناطق سیلزده لرستان پیش بینی شده، با همت گروه های جهادی و در قالب طرح جهاد همبستگی 500 واحد مسکونی با اولویت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، احداث می کند و تا هر زمانی که لازم باشد، بر اساس تدبیر و امر فرماندهی معظم کل قوا در مناطق مورد نیاز به استمرار خدمت رسانی خواهد پرداخت.

ارسال نظرات