ایگاه مقاومت بسیج کربلا و اقع در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام که از جمله پایگاه های حوزه مقاومت بسیج ۴ شهری ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با فرماندهی برادر پشم فروش می باشد . این پایگاه ها از جمله پایگاه های است که در زمینه ساخت بازی های فکری ، مذهبی برای حلقه های صالحین پایگاه قدم های شایسته ای برداشته است
کد خبر: ۹۱۴۹۹۴۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات خوزستان ، پایگاه مقاومت بسیج کربلا و اقع در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام که از جمله پایگاه های حوزه مقاومت بسیج ۴ شهری ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع)  با فرماندهی برادر پشم فروش می باشد . این پایگاه ها از جمله پایگاه های است که در زمینه ساخت بازی های فکری ، مذهبی برای حلقه های صالحین پایگاه قدم های شایسته ای برداشته است .این پایگاه با هدف توجه به جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و نیاز آنها به بازی، جذب حداکثری و آموزش جذاب و با کیفیت به کودکان و نوجوانان، اقدام به طراحی و ساخت بازی های اسلامی و مذهبی با محتوای تربیتی و آموزشی نموده است.

از ابتدای سال ۱۳۹۲ طرح ساخت بازی در این پایگاه در راستای برنامه های جذب  شروع شد . برادر کردانی مسئول عهده دار ساخت بازی شد . وی گفت در فروردین ماه شروع به ساخت احادیث تصویری نمودیم. حدود ۳۰ تصویر بر اساس احادیث با موضوع نماز و مسجد آماده شد. این تصاویر هم به عنوان وسیله های کمک آموزشی استفاده شدند و هم به صورت یک بازی جذاب و هیجان انگیز. در همان ماه بازی دارت و نقطه و خط نیز با محتوای مذهبی آماده شد و مورد استفاده قرار گرفت.

پس از استفاده از بازی ها در برنامه جذب و برنامه های گروهی تغیرات قابل توجهی در جذب و تثبیت گروه ها صورت گرفت. تعداد افراد جذب شده افزایش یافت، نشاط اعضاء گروه ها بیشتر شد و از همه مهمتر آموزش به کودکان در حین بازی تآثیر بالای در یادگیری و حفظ مطالب ارائه شده داشت.

پس از مشاهده تأثیرات فوق العاده بازی ها، طی جلساتی تصمیم بر ادامه این روند به صورت جدی گرفته شد.

لذا کارگروهی جهت طراحی بازی های جدید و ارتقاء کیفی بازی های قبلی تشکیل شد.

این کارگروه با توجه به موضوعات مورد نیاز حلقه های صالحین مسجد اقدام به طراحی بازی نمود. در این راستا ابتدا به مشاهده ی بازی های موجود، و بررسی آنها مشغول شدند و سپس بر اساس آنها بازی های مورد نیاز را طراحی نمودند.در تمام مراحل کار از تجربیات اساتید تربیتی، روانشناسان و کارشناسان جهت اصلاح و ارتقاء بازی ها استفاده شد.

از آن پس بازی ها یکی پس از دیگری تولید شد و مورد استفاده قرار گرفت.

بازی هایی مثل: دارت، حدیث و تصویر، پازل حدیث، نقطه و خط، نقطه و نشان، تیر و کمان، گوی و میدان، فوتبال، شهر خدا، خورشید کربلا و .......

ما در این جا نحوه بازی خورشید کربلا ، نقطه به نقطه و . . . را توضیح می دهیم

ارسال نظرات