خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه مستلزم اجرای برنامه های پایدار است و اشتغال زایی درمان و راهکار فقرزدایی است.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۱۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در سفر یک روزه به بخش دشتابی در دیدار با امام جمعه ارداق بیان کرد: همه فعالیت های کمیته امداد با هدف خدمت به محرومان و نیازمندان صورت می گیرد.


وی ادامه داد: خدمت به محرومان برای کاهش فقر و محرومیت زدایی در جامعه است از این رو خدمت پایدار و تأثیرگذار در این عرصه را در کمک بلاعوض نمی دانیم.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه مستلزم اجرای برنامه های پایدار است و اشتغال زایی درمان و راهکار فقرزدایی است.


وی افزود: تا زمانی که برای درآمد نیازمند فکری نشود و از توانایی های او استفاده نشود، نمی توان به رفع محرومیت و فقر در جامعه امید داشت.


مومنی عنوان کرد: اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد امام (ره) با همین رویکرد صورت می گیرد از این رو تلاش می کنیم تا فرصت های اشتغال را برای مددجویان با استفاده از ظرفیت های مختلف فراهم کنیم.


وی توضیح داد: نصب پنل های تولید برق از طریق نور خورشید یکی از ظرفیت هایی بود که برای مددجویانی که کمترین توانایی کار کردن را دارند، اجرا شد و در صورت تأمین منابع مالی ، آماده استمرار این شیوه اشتغال هستیم.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: تازه ترین گام برای ایجاد اشتغال که بیشتر در جامعه هدف زنان سرپرست خانوار رقم می خورد، واگذاری دستگاه های میوه و سبزی خشک کنی است که امکان کار در منزل را برای این دسته از مددجویان فراهم می کند.


وی گفت: تا زمانی که مددجو به لحاظ مالی وابسته به کمک دیگران باشد، امکان رهایی او از فقر وجود ندارد بنابراین باید با اشتغال زایی مشکل معیشت مددجو را حل کرده و بستر ارتقای سطح زندگی مددجویان را فراهم کنیم.


در ادامه امام جمعه ارداق اظهار کرد: تأسیس کمیته امداد برای خدمت به محرومان اقدامی است که با گذشت زمان ابعاد و زوایای نیک آن برای همگان بیشتر روشن شده و می شود.


حجت الاسلام علی سعیدی ادامه داد: امروز به واقع سوال هایی از این دست که اگر کمیته امداد نبود چه کسی به داد محرومان می رسید؟ اذهان عمومی را درگیر کرده است.


وی یادآورشد: سیاست اشتغال زایی کمیته امداد دارای رویکرد علمی و مطالعاتی است بنابراین باید دستگاه های مختلف برای اجرای این اقدام کمک کنند تا شاهد محرومیت زدایی واقعی باشیم.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها