اصل و اساس دستگاه قضایی اجرای عدالت است

نماینده، ولی فقیه اصل و اساس دستگاه قضایی را اجرای عدالت برشمرد و گفت: دستگاه قضایی باید حاکم عدالت و برابری و اثرگذار در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و امنیتی کشور باشد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۰۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حضرت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی  در دیدار اعضای شورای قضایی، قضات و کارکنان دادگستری کردستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزارشد با یاد وخاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن ازیاران باوفای امام وانقلاب اظهار داشت: دستگاه قضایی درهرنظامی به عنوان حافظ امنیت اجتماعی آن نظام دارای جایگاه ویِژه‌ای است.

وی با اشاره به آیات مختلف قرآن کریم به نقش قضاوت گفت: در آیات مختلفی از قرآن کریم به نقش حساس قضاوت اشاره شده که نشان دهنده اهمیت نقش قضاوت از دیدگاه قرآن است وخداوند دوست دارد اهداف الهی توسط قاضی وحاکم درزمین پیاده شود.

نماینده، ولی فقیه گفت:از آنجا که، ولی امر و امام خود جانشین معصوم بوده واین سمت مربوط به، ولی امر است خود او قاضی القضات را نصب می‌کند و اذن قضاوت را به او می‌دهد.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: از آنجا که تمامی دستگاه‌های زیر مجموعه دفتر رهبری درتمام مسائل قضایی و امنیتی زیر نظر دستگاه قضایی می‌باشند پس این دستگاه دارای اهمیت ویژه‌ای است.

نماینده، ولی فقیه اصل و اساس دستگاه قضایی را اجرای عدالت برشمرد و گفت: دستگاه قضایی باید حاکم عدالت و برابری و اثرگذار در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و امنیتی کشور باشد.

وی به جایگاه قاضی و قضاوت اشاره کرد و افزود: شأن قضاوت در ساختار حاکمیت اسلامی بر گرفته از شأن قضاوت پیامبر اکرم (ص) است و بهترین اجرای حکم و عدالت، اجرای احکام قرآن بوده و قضاتی که حکم صادر می‌نمایند باید تمام جوانب را رعایت کنند و رأی آن‌ها برگرفته از قانون و دین اسلام باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: هرکسی درمسند قضاوت قرارمی گیرد نباید احساس خستگی و یأس داشته باشد و خداوند دربرابراین مسئولیت اجر بزرگی به وی عطا می‌فرماید وبه همین خاطرباید به جایگاه و منزلت کارخود دراجتماع توجه داشته باشد و قدرت اخلاق خوب در وی آشکار شود.

نماینده، ولی فقیه درادامه گفت: دستگاه قضایی باید چنان باشد که هر کس دراستان و کشور مورد ستمی کوچک یا بزرگ قرار گرفت، فروغ امیدی در دل او باشد که حالا می‌روم به قوه قضائیه مراجعه می‌کنم و داد خود را می‌ستانم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان دربخش دیگر از سخنان خود به جریان هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی آمریکا اشاره کردوگفت: از نعمت‌های خدا بود که شرایطی را ایجاد کند ایران بتواند در جریان هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی آمریکا قدرت نظامی خود را به دنیا نشان دهد.

وی بابیان اینکه خداوند عزت، قدرت و عظمتی به ایران داده است که دشمنان جرات حمله نظامی به آن ندارند. افزود دشمنان دربرابر تحریم‌های تحمیلی برایران شکست خورده اند واین نفوذی‌های آنان است که درداخل تاحدودی برای مردم وکشور مشکل ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران از قدرت موشکی سری ایران و توانایی‌های نظامی ناشناخته آن بعد از این رویداد صحبت کردند، اضافه کرد: سردمداران آمریکا وقتی در واکنش به نابودی پهپاد خود درمانده شدند باز هم حرف از تحریم‌ها زدند.

آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: باوجود تاثیراتی که تحریم‌ها به جا گذاشته، اما آن‌ها انتظار داشتند که درآمد کشور صفر شود و قحطی در ایران ببینند تا مردم به نقطه جوش برسند، اما موفق نشدند به اهداف خود برسند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: دربرخورد بانفوذی‌ها ومفسدان اقتصادی که ضربه بدتری از تحریم‌های آمریکا به کشور می‌زنند نباید به عنوان وجایگاه آن‌ها توجه شود و طرف مقابله با آن‌ها دستگاه قضایی است.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه برخی بویژه در حوزه اجتماعی و دینی به دنبال شکستن حریم‌ها وخط قرمز‌ها هستند اضافه کرد: با کسانی که امنیت اقتصادی و اجتماعی را برهم می‌زنند باید برخورد جدی شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئولیت بزرگی برعهده دارد و به نوعی در حال جهاد است، اظهار داشت: در زمان جنگ اقتصادی قرارگرفته ایم و دستگاه قضا باید در خط مقدم باشد و قبل از وقوع جرم و هم در برخورد با نفوذی‌ها و عاملین دشمن موثر باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار