برگزاری دومین دوره جشنواره توت فرنگی کردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج از برگزاری دومین دوره جشنواره توت فرنگی استان کردستان در روستای هدف گردشگری شیان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۰۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کورش قادری اظهار کرد: دومین جشنواره توت فرنگی استان کردستان صبح روز ششم تیرماه ۹۸ در روستای هدف گردشگری شیان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با حضور گردشگران سراسر کشور، مسئولان استانی و مردم منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنندج به دلایل انتخاب روستای شیان به عنوان میزبان این جشنواره اشاره و عنوان کرد: روستای گردشگری شیان، قطب توت فرنگی استان کردستان و حتی کشور بوده و مرغوب‌ترین و منحصربفردترین نوع توت فرنگی استان در این روستا تولید می‌شود.

وی به بخش‌های این جشنواره نیز اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های سخنرانی، موسیقی و تقدیر از توت فرنگی کاران نمونه بخش سیروان برگزار می‌شود و در کنار آن روستا‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی بخش سیروان نیز برای گردشگران معرفی می‌شود.

قادری با بیان اینکه حضور عموم مردم در جشنواره بلامانع است، ذکر کرد: در بخش جنبی این جشنواره نیز نمایشگاه دستاورد‌های زنان بخش سیروان و معرفی انواع توت فرنگی استان برپا خواهد شد.

وی در پایان با عنوان اینکه جشنواره توت فرنگی استان کردستان با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرستان سنندج، اداره جهاد کشاورزی سنندج و بخشداری بخش سیروان سنندج برگزار می‌شود؛ هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی روستا‌های هدف گردشگری بخش سیروان از جمله معرفی روستای گردشگری شیان و معرفی انواع و اقسام توت فرنگی استان عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛ اولین دوره جشنواره توت فرنگی استان کردستان نیز هفتم تیرماه سال ۹۷ در روستای شیان برگزار شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات