در نخستین روز از فصل تابستان کارگاه حفظ قرآن کریم در سپاه شهرکرد با حضور کارکنان برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۹۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس قرآنی در کارگاه الحافظون سپاه شهرکرد و در جمع کارکنان این ناحیه گفت: نبی مکرم اسلام  صلی الله علیه وآله وسلم نخستین حافظ قرآن کریم به شمار می رود که برای فرا گرفتن و حفظ آن زحمات و سختی های بسیاری را تحمل نمودند.

وی افزود: از نظر عوام حفظ قرآن تنها تکرار آیات و به خاطر سپردن آن است اما رازی درون این راه نهفته است که قابل گفتن و نوشتن نیست.

شریفی تصریح کرد: یک حافظ قرآن باید عامل به قرآن نیز باشد در روایتی داریم که حافظ قرآن کریم در سرای آخرت آیاتی را که به آنها عمل کرده است به یاد می آورد، یک حافظ قرآن باید با عمل به قرآن شناخته شود اگر عمل حافظ  مطابق دستورات خداوند نباشد نمی توان او را در زمره حافظان واقعی دانست.

وی افزود: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسياري از توفيقات و بركات الهي است و كسي كه انس به قرائت، حفظ و تدبّر در مفاهيم و معاني قرآني داشته باشد ترك آن برايش بسيار مشكل است.

کارگاه الحافظون در سالن شهید حسینی پور ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد با حضور کلیه کارکنان پایور خواهر و برادر و کارکنان وظیفه ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد برگزار شد.

گفتنی است :در این ناحیه در سه سطح کارکنان برادر و خواهران و سربازان وظیفه کلاس های آموزش و کارگاه های حفظ قرآن به صورت کلاس های حضوری و طرح های غیر حضوری از قبیل استفاده از نرم افزارهای قرآنی برای حفظ قرآن بصورت موضوعی و ... اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات