خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به فعالیت میز خدمت و ارائه 24 خدمت در حوزه خدمات مشتركین گفت: از اول مهر ماه حذف قبوض به منظور صرفه‌جویی در كاغذ اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۸۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

حذف قبوض کاغذی برق از مهر ماه امسال/ طلب 100 میلیارد تومانی توزیع برق همدان از مشترکینبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه‌جویی آب و انرژی اظهار داشت: سال گذشته از 5 تیرماه شاهد خاموشی گسترده در كشور بودیم.

وی با بیان اینكه علت این خاموشی‌ها به‌خاطر افزایش درجه حرارت هوا بود، گفت: افزایش 2 درجه‌ای دما باعث افزایش 8 درصدی مصرف انرژی شد كه در استان همدان نیز روزهایی كه دمای بالای 40 درجه داشتیم، با افزایش مصرف مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان ابراز داشت: كاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی كه از مدار خارج شدند موجب از دست دادن 5 هزار مگاوات انرژی از نیروگاه‌های جنوب کشور شد که خاموشی‌ها را تشدید کرد.

وی با بیان اینکه به ازای هر مشترك یک دقیقه و 77 ثانیه خاموشی داشتیم که سال گذشته این میزان به یک دقیقه و 56 ثانیه رسید، با اشاره به پیک بار تابستان افزود: پیك بار استان همدان، در روز از ساعت 12 تا 16 و در شب از ساعت 20 تا 24 است که امسال نیز برای مدیریت خاموشی‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

شهیدی با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف ابراز داشت: یکی از این بخش‌ها، بخش خانگی و استفاده از کولرهای آبی است که از مشترکین درخواست می‌شود در ساعات پیك روز درجه 24 را برای كولرهای گازی در نظر بگیرند.

وی تصریح كرد: از 58 هزار مگاوات برق مصرفی کشور در سال 97، 22 هزار مگاوات آن مربوط به بخش سرمایشی است که 4 هزار مگاوات آن مربوط به ادارات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: یکی از پیشنهادات برای مدیریت مصرف برق ادارات آغاز به کار زودتر ادارت است که یک یا نیم ساعت زودتر کار خود را شروع کنند که در مورد استان همدان نیز در حال بررسی است و هنوز تصمیمات لازم اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینكه پیك بار كشور در سال گذشته 58 هزار مگاوات بود و پیش‌بینی امسال 62 هزار مگاوات است، ابراز داشت: پیک بار استان نیز در سال گذشته 703 مگاوات پش‌بینی شده بود که در 677 مگاوات کنترل شد و برای سال جاری 740 مگاوات پیش‌بینی شده است که امید است با مدیریت مصرف پیک امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

شهیدی با اشاره به اینکه بخش كشاورزی برای ما مهم است، خاطرنشان كرد: 40 درصد از انرژی برق استان در پیك مربوط به این بخش است که در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با كشاورزان بسته‌ایم که اگر 4 ساعت در پیك برق مصرف نکنند بهای کل انرژی آنها در دوره با بخشودگی خواهد بود.

وی با بیان اینكه در بخش صنعت نیز با صنایع تفاهم‌نامه داریم، گفت: 10 درصد از مصرف استان در این بخش است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش مصرف صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: در حال حاضر 6 نیروگاه 7 مگاوتی در استان فعال هستند که در پیك روز وارد مدار می‌شوند و علاوه بر آن در بخش CHP نیز 11 مگاوات در سال گذشته داشتیم که امسال با ورود 6 مگاوات به مدار ظرفیت آن به 17 مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران به استان عنوان كرد: امیدواریم در بخش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با استقبالی كه صورت گرفته است، استان همدان بتواند از این ظرفیت به خوبی استفاده كند.

شهیدی با بیان اینکه قرارداد ما با نیروگاه خورشیدی در استان 8 الی 8.5 ساعت برای پیك روز است، گفت: برای هر نیروگاه خورشیدی 7 میلیون یورو هزینه شده است و دوره بازگشت آن 6 تا 7 سال بوده و استان همدان به عنوان پایلوت نیروگاه‌های خورشیدی شناسایی شده است.

وی با بیان اینكه شاخص مهم در استان، كاهش تلفات است، افزود: تلفات استان در پایان سال 96، 10.58 درصد بود كه با اقدامات صورت گرفت به 10.13 درصد در پایان سال 97 كاهش یافت و استان همدان جزء استان‌هایی است كه تلفات انرژی آن كمتر از میانگین كشوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص وصول مطالبات تصریح كرد: در وصول مطالبات اقداماتی كه انجام گرفت وصولی ما 96 درصد بود كه امسال به 99 درصد افزایش پیدا كرد.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه امسال مطالبات ما از مشترکین برق 100 میلیارد تومان است، اظهار داشت: از این میزان 44 میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

شهیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش روستایی یادآور شد: از سال 92 تاکنون از محل عوارض برای تامین و اصلاح شبكه روستایی 30 میلیارد تومان هزینه شده كه حدود 8 میلیارد تومان در سال 97 هزینه كردیم و در حال اجرا است.

وی در خصوص بخش اعتبارات افزود: از اعتبارات تملك سرمایه حدود 70 میلیارد تومان جذب شده و اعتبارات مربوط به حوزه بهره‌برداری و خدمات مشتركین نیز حدود 14 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه 4 هزار و 500 مشترك غیرمجاز شناسایی و برای آنها كارت سبز صادر شده است، ابراز داشت: از این تعداد 2هزار و 200 مورد رفع شده و 2 هزار و 300 مورد نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به فعالیت میز خدمت و ارائه 24 خدمت در حوزه خدمات مشتركین ادامه داد: از اول مهر ماه حذف قبوض به منظور صرفه‌جویی در كاغذ اجرایی می‌شود و برای این امر همشهریان باید شماره تلفنی را برای صدور قبض معرفی کنند كه معتبر باشد.

شهیدی در خصوص سرقت‌ سیم برق خاطرنشان كرد: سرقت سیم مسی یكی از مشكلاتی است كه این اداره با آن مواجه بوده که در سه ماهه سال جاری 3 برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآور شد: جایگزینی آلومینیوم به جای سیم مسی در حال انجام است که حالت بازدارندگی دارد و باعث كاهش سرقت‎ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات