معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:

طرح تابستانی«نشاط معنوی» در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح تابستانی«نشاط معنوی» با هدف برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با همکاری سپاه در ۴۵مکان در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۸۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

حجت الاسلام والمسلمین محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: طرح تابستانی اوقات فراغت با عنوان«نشاط معنوی» با هدف برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با حضور ۲۰ مبلغ اعزامی و ۲۵ مبلغ بومی در مساجد، بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مدارس با همکاری  سپاه و آموزش و پرورش در ۴۵ مکان از استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
 
وی با اشاره به این مطلب که جوانان و نوجوانان‏‏‏ سرمایه‌های گرانب‌های این مرزو بوم اند‏‏‏، افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امری لازم و ضروری است که می‌بایست تمامی نیرو‌های دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم، نسبت به آن اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.

حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: اگر نیرو‌های خودی، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی برندارند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده است، وظیفه‌ای مهم برعهده داشته که امید است با همت بزرگ مردان عرصه جهاد فرهنگی، نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و با اجرای هوشمندانه شناسه برنامه«طرح نشاط معنوی» نسبت به اجرای برنامه‌ها خداوند یار و یاور مجاهدان فرهنگ باشد.

این مسئول جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصا مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهاد‌های فرهنگی همسو، جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش آموزان را از اهم اهداف این طرح برشمرد.

وی با تاکید بر این مطلب که زمان ثبت نام علاقه مندان در این طرح  از 25 خرداد ماه آغاز شده و تا  ۱۲ تیر ۹ادامه خواهد داشت، بیان کرد: افتتاحیه این طرح ۱۳ تیر، همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و شروع دهه کرامت و اختتامیه آن ۲۹ مرداد ماه مصادف با عیدسعید غدیر خواهد بود.

این مسئول با اشاره به این مطلب که در این طرح دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال می توانند ثبت نام کنند در پایان خاطر نشان کرد: طرح نشاط معنوی در سال جاری به سه شیوه مشارکتی، اردویی آموزشی، فرهنگی و شیوه مرسوم سالهای گذشته اجرا می شود که در شیوه  فرهنگی که با تعامل با نهاد‌هایی از قبیل: بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های خودجوش فرهنگی و... برگزار میگردد، ثبت نام دانش آموزان، هزینه‌های اجرایی، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری با دستگاه‌های فوق می‌باشد و ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قراردادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت خیمه‌های معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی ‏- معارفی، و همچنین پذیرایی در طرح مشارکت می‌کنند.

ارسال نظرات