رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد گفت: سازمان بسیج اساتید پرچمدار توسعه علمی و توسعه معنوی در دانشگاه‌ها و کشور تلقی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۵۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، رمضان جهانیان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید به بیان زندگی و ابعاد شخصیتی شهید چمران پرداخت و بیان کرد: وی از مبارزان شاخص قبل انقلاب با اسکتبار و طاغوتیان بود و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف انقلاب انجام وظیفه کرد و پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران قدرت و ثروت را رها کرد و به مناطق عملیاتی نبرد حق علیه باطل شتافت تا اینکه در چنین روزی در سال ۱۳۶۰ در مناطق عملیاتی جنوب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سازمان بسیج اساتید پرچمدار توسعه علمی و معنوی در دانشگاه‌هاست

 

جهانیان به هدف از تشکیل بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج اساتید ۳۱ خرداد و به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی چمران از طرف شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. اکنون سازمان بسیج اساتید پرچمدار توسعه علمی و توسعه معنوی در دانشگاه‌ها و کشور تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد ادامه داد: این دانشگاه از امکانات خوبی برای ادامه تحصیل مردم شهرستان دارد و همواره مسئولان دانشگاه برای ارتقای پیشرفت کشور با تربیت جوانان می‌کوشند و این امر را وظیفه ذاتی خود می‌دانند.

جهانیان خاطرنشان کرد: در این باره می‌توان به حدیثی از امام معصوم اشاره کرد که انسان‌ها را به معادن طلا و نقره تشبیه فرموده‌اند. طلا و نقره از فلزات گرانبها و ذی‌قیمتی هستند، برای دستیابی به این فلزات از دل کوه یک تیم متخصص با وسایل و امکانات تجهیزات لازم است تا بتوانند این فلزات ارزشمند را از دل خاک استخراج کنند. برای تربیت انسان و دستیابی به طلای وجودی انسان نیز تیم متخصص لازم است تا بتوانند استعدادها و ظرفیت‌هایی را که خداوند در وجود انسان قرار داده است، پرورش دهند. رسالت و وظیفه اصلی دانشگاه هم تربیت انسان برای به فعلیت رسیدن این استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه خدادادی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران آمده است «انقلاب اسلامی ایران در حالی به ۴۰ سالگی خود رسیده که  برکات مهمی از جمله  امنیت و حفظ تمامیت ارضی، پیشرفت در عرصه‌های فناوری، مشارکت مردم در فعالیت‌های خدمت‌رسانی، ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، تقسیم امکانات عمومی کشور، ایستادگی در برابر زورگویی‌های مستکبران جهان و هزاران خدمات دیگر دست یافته است و باید با سرعت بیشتری به پیش رود تا به اهداف عالی انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شویم و به یاری خداوند بزرگ تمدن اسلامی را شکل داده و زمینه‌ساز ظهور امام عصر  شویم».

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان البرز

ارسال نظرات