خبرهای داغ:
مسئول طرح جهاد روشنایی سازمان بسیج مهندسین صنعت استان قزوین:
مهندس کاکاوند اذعان کرد: نیروگاه های خورشیدی به ظرفیت ۵ کیلووات به صورت متصل به شبکه، در منازل افراد احداث می شود. برق تولیدی به وزارت نیرو فروخته می شود که درآمد پایدار و به مدت بیست سال به صورت تضمینی خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۴۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷


خانم مهندس کاکاوند، مسئول طرح جهاد روشنایی سازمان بسیج مهندسین استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به تبیین این طرح پرداخت.

وی اظهار کرد: طرح جهاد روشنایی جزء طرح های اعتلای سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور است.

این کارشناس توضیح داد: از اهداف مهم طرح، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار برای مشمولین طرح و از جمله آنها زیر مجموعه های کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سراسر کشور می باشد.

کاکاوند یادآور شد: این طرح می تواند برای مهندسین جهادگر هم که آموزش های لازم را دیده اند، به عنوان مجریان طرح ایجاد اشتغال شود.

چیستی و ساز و کار طرح جهاد روشنایی:

مهندس کاکاوند در ادامه این گفت و گو بیان کرد: طرح جهاد روشنایی، احداث نیروگاه های خورشیدی خانگی برای خانوارهای محروم، تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست یا بی سرپرست می باشد.

وی اضافه کرد: نیروگاه های خورشیدی به ظرفیت ۵ کیلووات به صورت متصل به شبکه، در منازل این افراد احداث می شود. برق تولیدی به وزارت نیرو فروخته می شود که درآمد پایدار و به مدت بیست سال به صورت تضمینی خواهد بود.

مسئول طرح جهاد روشنایی سازمان بسیج مهندسین استان قزوین عنوان کرد: این نیروگاه ها درآمدی حدود ۸۰۰هزارتومان به صورت ماهانه خواهند داشت که توسط متولی مربوطه به حساب بانکی افراد واریز می گردد.

کاکاوند در خاتمه گفت: اجرای طرح برای هر فرد با مبلغ احتمالی سی میلیون تومان به صورت وام کم بهره و با تضامین راحت، در دست بررسی می باشد که پس از ابلاغ توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور و آیین نامه اجرایی طرح، اجرای آن آغاز می گردد.

 

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها