خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری گفت: یکی از موارد عمده که در دست اقدام داریم کلنگ زنی ۲۵۰واحد مسکونی ویژه محرومین و معلولین استان است و می توانیم این پروژه ها را در یک سال آینده به بهره برداری برسانیم.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۲۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامعلی تناکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری شرق کشور صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: استکبار جهانی از اول تشکیل انقلاب، نظام اسلامی را تهدیدات مختلف کرده است و در این چند ساله فعالیت های زیادی برای سرنگونی نظام انجام داده اند و اوج آن در دفاع مقدس بود که هزینه های زیادی بر نظام تحمیل کردند.

 وی عنوان کرد: با درایت امام و رهبری نهالی که ۴۰ سال پیش کاشته شده امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است و اکنون نظام مستکبر گاهی برای شکایت از ایران به سازمان ملل پناه می برد و این نشانه ضعف آنهاست.

جنگ های نیابتی پی در پی نظام سلطه بر علیه نظام اسلامی

تناکی با اشاره به تهاجم فرهنگی و تحریم های فلج کننده اقتصادی دشمن بر علیه نظام در سالهای اخیر افزود: همه این جنگ ها نیابتی است. از گرفتاری اول انقلاب با وجود منافقین و جنگ تحمیلی تا جنگ های نیابتی که با راه انداختن گروهک های تروریستی در افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق مسلمانان را به جان هم انداختند.

وی یادآور شد: داعشی ها در مدت ۵ سال 83درصد خاک سوریه را اشغال کردند و شمال عراق کامل به تصرف گروهک های تروریستی داعش و النصره درآمد. آنان محور مقاومت را تحت فشار قرار دادند و بشار اسد ساز رفتن را کوک کرد اما رهبر انقلاب فرمودند اسد باید بماند که سرانجام با فرماندهی سردار سلیمانی محور مقاومت به پیروزی رسید.

حفظ امنیت پایدار در مرزهای شرقی رسالتی سنگین است

فرمانده قرارگاه شهید ناصری ادامه داد: خباثت دشمن پایان نیافته است و ۶ هزار داعشی و تروریستی که غربی و اروپایی بودند را به کشور افغانستان انتقال دادند و با توجه به اینکه تعداد زیاد تروریست در منطقه حاضر شدند رهبر انقلاب مبنی بر استقرار سپاه در مرزهای شرقی کشور دستور دادند.

 وی با اشاره به تاکید رهبری به دلیل وضعیت مهم مرزهای شرقی گفت: منطقه ما امن است و سختی کار ما ایجاد امنیت پایدار و حفظ امنیت موجود است که با نیروی نظامی و قشون کشی جوابگویی نمی کند. تنها قسمتی از کار ما مسائل نظامی از جمله اشراف اطلاعاتی بر منطقه، رصد و شناسایی گروهک های تروریستی و تمرینات نظامی  است.

تناکی به اساس کار قرارگاه در منطقه برای حفظ امنیت پایدار اشاره کرد و افزود: روان مردم باید به شکلی باشد که سازگاری با منطقه را حفظ کنند و جلوگیری از مهاجرت صورت گیرد.

 وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی های متوالی، منطقه به استضعاف کشیده شده و وضعیت اقتصادی مردم در سطح پایینی است و با توجه به مشکلات مدیریتی و اقتصادی در کشور و تحریم ها بیشترین تاثیر را مردم روستایی دیده اند.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری ادامه داد: در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که باید وضعیت اقتصادی مرزنشینان را به شکلی مدیریت کنیم که حداقل تبعات را برای مردم داشته باشد چون با مهاجرت مردم به شهرها، مرزها  دچار ناامنی می شود و مشکلاتی در حاشیه شهرها بوجود می آید.

 وی به اهمیت محرومیت زدایی در روستاهای مرزی اشاره کرد و افزود: به این منظور مجموعه ای با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده است و دست اندرکاران محرومیت زدایی تقسیم کار دارند.

محرومیت زدایی و مردم یاری برای حفظ امنیت در منطقه ضروری است

 وی با بیان اینکه برای حفظ امنیت در منطقه بیشتر کار را در محرومیت زدایی داریم اظهار داشت: بحثی موقت و کوتاه مدت است و قسمت دوم بحث های بلند مدت است و در ۴ شهرستان مرزی استان فعالیت داریم.

 تناکی، فعالیت های کوتاه مدت قرارگاه برای محرومیت زدایی را برشمرد و گفت: با کمک آستان قدس رضوی ۱۲ هزار و ۵۰۰بسته معیشتی در سال ۹۷ با قیمت هر بسته ۲۵۰هزار تومان،  ۱۵هزار بسته فرهنگی و لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع کردیم.  ۳۵هزار پرس غذای گرم در ماه رمضان و ۱۴۰ راس گوسفند بین محرومین توزیع شده است.

 وی با بیان اینکه در بخش بلند مدت کارها بیشتر است گفت: با توجه به خشکسالی ۱۷ ساله در منطقه که اقتصاد، کشاورزی و دامداری را با بحران مواجه کرده است و بارندگی ها با وجود سیلاب بلافاصله از کشور خارج شده است؛ بهترین کار ایجاد سیل بند و  آبخیزداری و آبخوان داری برای نگهداری آب در بالا دست است تا قنوات آب شوند.

 فرمانده قرارگاه شهید ناصری با بیان اینکه ۸ سیل بند در سال ۹۷ به بهره برداری رسید گفت: با توجه به بارندگی های چند ماه قبل در منطقه درح، لانو و علی هدیه هنوز نصف سدها پر آب است و قنات ها در پایین دست آب دارد. مردم درخواست زمین کشاورزی دارند که بیشتر کار کنند و مهاجرت معکوس در برخی روستاها داشتیم.

 احداث 8سیل بند در سال جاری برای رونق اشتغال و کشاورزی

وی از همکاری منابع طبیعی در جانمایی و نظارت در طول اجرا در پروژه های احداث سیل بند خبر داد و گفت: امسال ۸ سیل بند در شهرهای مرزی احداث می شود که تا کنون با همکاری منابع طبیعی و آستان قدس یک پروژه انجام شده و پیشرفت فیزیکی ۴۵درصدی داشته است.

 تناکی با بیان اینکه یکی از کارهای ما اهدای جهیزیه به زوج های جوان کم بضاعت است افزود: سال گذشته ۴۲۰ سری جهیزیه با کمک آستان قدس رضوی و خیرین به نوعروسان مناطق محروم اهدا شده است  که قیمت هر سری تقریباً ۱۰ میلیون تومان است.

وی از اهدای هزار سری جهیزیه تا پایان امسال به زوج های جوان کم بضاعت در مناطق مرزی خبر داد و عنوان کرد: در سال جدید ۲۳۰سری جهیزیه به استان انتقال یافته که تا آخر تیرماه توزیع می شود.

برپایی بیمارستان صحرایی نیمه نخست امسال در زیرکوه

فرمانده قرارگاه شهید ناصری خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مردم منطقه به خدمات پزشکی و بیمارستان صحرایی که سال گذشته در شهرستان درمیان برپا و ۳۵هزار ویزیت و تعدادی عمل جراحی انجام شد امسال در زیرکوه بیمارستان صحرایی مجهز برپا می شود.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق مرزی افزود: کشیدن ۳هزار متر کانال آبرسانی، ساخت حمام و سرویس بهداشتی۷۰ پروژه،  آبرسانی به سه روستا و ۴ مسجد ترمیم و تجهیز شده در سال گذشته و  در سال جاری تجهیز و مرمت ۳۲مسجد را در دستور کار داریم که نیمی از کارها انجام شده است.

تناکی ادامه داد: یکی از موارد عمده که در دست اقدام داریم کلنگ زنی ۲۵۰واحد مسکونی ویژه محرومین و معلولین استان است که از مجموع بیش از 5هزار واحد مسکونی در کشور برعهده گرفتیم. تاکنون هماهنگی های لازم انجام شده و چنانچه موارد و مشکلات اداری پیش نیاید می توانیم این پروژه ها را در یک سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به ورود نیروهای قرارگاه شهید ناصری در بحرانها به کمک مردم خاطرنشان کرد: با مردم یاری و محرومیت زدایی در سیل اخیر نیز گردانهای امام حسین (ع) اقداماتی انجام دادند و به مدت ۸روز در روستای شیرگ سربیشه مستقر شدند و به مردم خدمات رسانی داشتند و در سایر روستاها و شهرها برای پیشگیری و امدادرسانی در موقع بحران سیل نیز با آمادگی کامل ورود پیدا کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها