خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز قوه قضائیه حیات جدیدی پیدا کرده است لذا امیدواریم آنچه را مردم انتظار دارند که همان طعم عدالت است به ملت برسد.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۵۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: جهانی که در آن زندگی می کنیم تمامش قانون است.

 

وی افزود: برای انسان به دلیل اینکه اشرف مخلوقات است و استعداد خداگونه شدن دارد، استثنایی وجود دارد و آن این است که باید بر اساس عقل و لوازم عقل، فطرت و لوازم فطرت و رهنمودهای وحی، خودش قانون را بشناسد و با اختیار به دنبال قانون برود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه برای انسان مقدس است و ناموس انسانیتش محسوب می شود، قانون انسانیت است، خاطر نشان کرد: مسائل زندگی بشری، اخلاق بشری، سیاست بشری، اقتصاد در جامعه بشری، انواع و اقسام مسائل اجتماعی، تربیتی و خانوادگی، همه دارای قانون است، حتی سیستم های بد حکومتی نیز برای رسیدن به اهداف پلیدشان دارای قانون هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آن جامعه و کشوری موفق خواهد بود که قانون مربوط به خودش را اجرا کند، تصریح کرد: پیروزی یک شانس و اتفاق نیست بلکه اجرای یک فرمول است.

 

وی گفت: حکومت استعماری در هر کجایی که رفته است، آثار خودش را گذاشته و در ایران نیز انواع و اقسام مفاسد و مواد مخدر را به وجود آورده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اسم و القاب کارآمد نیست، ادامه داد: قانون اساسی پیشرفته ترین قانون دنیاست اما آیا در جهت اجرا نیز اینگونه است؟ باید علت آن را دریابید، فریاد همه درآمده است و می گویند که رهاست و اصلا نظارتی صورت نمی گیرد و نتیجه آن را نیز می بینیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: دشمن بیرونی در داخل نفوذ می کند و برای ما تصمیم سازی و تصمیم گیری می کند، اما مقصر اصلی خود ما هستیم زیرا از دشمن که نمی توان انتظار داشت.

 

وی افزود: ما در هر کجا که به قانون اسلام در هر زاویه ای، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی، حزب الهی عمل کردیم، برگ برنده را داشته ایم اما هرکجا رها کرده و سهل انگاری، پارتی بازی و نور چشم بازی کرده ایم در همانجا شکست به سراغمان آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: ما دارای تجربه ای چهل ساله هستیم آیا بس نیست تا با بهره گیری از آن گام دوم را برداریم؟ اگر به خودمان رحم نمی کنیم به نسل آینده رحم کرده و آن ها را به دنیای ستمگر امروز نفروشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: قانون دین که موجب کمال بشر است آنقدر مقدس است که این همه انبیاء و اوصیاء و همچنین وجود مقدس حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) فدای آن شده اند.

 

وی گفت: اینکه برای احقاق حق و اجرای عدل، حسین و حسین ها و علی و علی ها باید فدا شوند برای این است که قانون الهی ناموس خداست و بالاتر از همه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمان معاصر ما بهترین های ما در هر صنفی فدای قانون حق و عدل شدند، خاطر نشان کرد: دشمنان دارای طرح و برنامه است تا در هر صنف و جامعه ای بهترین ها را از سر راه بردارند، آن ها در مجهز کردن منافقین که 17 هزار از بهترین افراد ما را کشتند کوتاهی نکرده و سپس جنگ را تحمیل کردند تا افرادی که ایمان، غیرت و شجاعت دارند را از میان بردارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: استعمارگران دانشمندان هسته ای، سیاسی، دینی و قوه قضائیه را نیز ترور می کنند و این در حالی است که این افراد تنها سرمایه جامعه ما نیستند بلکه سرمایه جهان بشریت محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن حساب شده کار می کند، تصریح کرد: قرن ها باید بگذرد که استعدادی همچون آیت الله صدر به وجود آید لذا دشمن صدام را مجهز می کند تا این سرمایه بشری را زیر شکنجه به شهادت برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه را که در بیرون مرزها، استعمارگران غربی و تفکرهای لیبرال دموکراسی داخلی از آزادی نام می برند، جدای از این مسئله نیست، گفت: مستبدتر از تفکر لیبرال دموکرات غرب وجود ندارد، زیرا آن ها برای حفظ منافع خود و سوء استفاده و تحمیل بر نوع بشر هر جنایتی را انجام می دهند که صحنه های امروز حکایت از آن دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: استعمارگران در حیطه حکومت خودشان سختگیرانه برخورد می کنند اما در کشورهای دیگر به اسم آزادی از افرادی که قانون شکنی می کنند حمایت می کنند.

 

وی افزود: چه استعمارگران خارجی و چه افراد حامی آن ها در دیگر کشورها اسم قانون شکنی و وحشی گری ها را آزادی می گذارند و ما امروز دچار همین مشکلات هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: قانون جایگاه خودش را دارد و تا جامعه ای به فرمول قانون عمل نکند محال است که به مقصد برسد بلکه از ناکجا آباد نیز سر در خواهد آورد و همه در این راه مسئول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بیشتر از همه ی افراد، آنهایی که از نظر پذیرفتن مسئولیت تحت عنوان نیروهای نظارتی، حسارتی و یا قضائی هستند، مسئول می باشند، زیرا این مسئولیت ها یعنی اینکه مردم شما راحت باشید و ما هستیم و قانون اجرا خواهد شد و قسم نیز می خورد اما چرا قانون اجرا نمی شود؟

 

چرا قانون شکن ها احساس امنیت می کنند؟!

وی یادآور شد: چرا قانون شکن ها احساس امنیت می کنند و هر از گاهی در اخبار و رسانه ها اعلام می شود که فلان دزدی، حقوق نجومی و... اتفاق افتاده است اما اینکه مسئولان در قبال آن چه کرده اند خبری بیرون نمی آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان با اولین تخلف برخورد می کردند دومین تخلف به وجود نمی آمد، این بی قانونی ها به خاطر شل کاری هاست، متأسفانه فقط اعلام می کنند که چنین اتفاقی افتاده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: دشمن برای اینکه بتواند در کشورهای دیگر به این هدف خود دست پیدا کند که قانون اجرا نشود، بزرگان، فهمیده ترین ها و با ایمان ترین ها را ترور می کند و می داند که بقیه سهل انگاری خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: آن هایی که ایستادند و شهادت را پذیرفتند و در این راه جان دادند، برگ برنده زندگی را با افتخار تصاحب کردند و آن هایی که به دست خود قانون کشورشان را شکستند، دشمن را حمایت کرده و یا بی تفاوت از آن گذشتند، بدترین ننگ را تحمل می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهدای قوه قضائیه خوب راهی را طی کردند زیرا راهی را با عقل و ایمان رفتند و هر کس در فرصت زندگی خود غیر از این عمل کند زیان کرده است.

 

امروز قوه قضائیه حیات جدیدی پیدا کرده است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جبهه عدالت که نشان اصلی نظام و قانون ماست بر چهره شما نوشته شده است، گفت: امروز قوه قضائیه حیات جدیدی پیدا کرده است لذا امیدواریم به کمک شما آنچه را که مردم انتظار دارند که همان طعم عدالت است به ملت برسد.

 

وی افزود: قضاوت کار سخت و مشکلی است و معمولا نصف افراد ناراضی می روند اما اگر این کار سخت با انگیزه ایمانی همراه باشد سختی آن نیز شیرین است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه کار شما، کار خطرناکی است، گفت: انشاءالله در این شرایط خاص جهادگونه عمل کنید تا اگر مردم از همه جا ناامید شوند از قوه قضائیه ناامید نشوند و بداند که در اینجا عدالت انجام می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها