خبرهای داغ:
نشست تخصصی شورای نخبگان بسیج غرب استان تهران برگزار شد

بسیج با ظرفیت نخبگانی و نگاه تخصصی به حل معضلات کشور و مردم ورود خواهد کرد

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سیدالشهداء (ع)استان تهران در نشست تخصصی شورای نخبگان بسیج غرب استان تهران گفت موضع گیری صحیح،جریان سازی و گفتمان سازی ازماموریت های ویژه خانه نخبگان بوده و ارتباط نخبگان با ظرفیت محلات اسلامی بعنوان بستری مناسب درجهت ارتباط با بدنه مردمی می باشد
کد خبر: ۹۱۴۹۵۷۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
بسیج با ظرفیت نخبگانی و نگاه تخصصی به حل معضلات کشور و مردم ورود خواهد کرد 

مهندس هادی حفیظی معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سید الشهداء (ع) استان تهران در نشست تخصصی شورای نخبگان بسیج غرب استان تهران گفت: خانه نخبگان بسیج یکی از زیر مجموعه های سازمان بسیج علمی می باشد که بعنوان یک‌ بستر مهم در فضای تصمیم سازی در بدنه مدیریتی کشور ورود کرده است.

وی خاطر نشان کرد موضع گیری صحیح ،جریان سازی و گفتمان سازی از ماموریت های ویژه خانه نخبگان بسیج است و بسیج با ظرفیت نخبگانی و نگاه تخصصی به حل معضلات کشور و مردم ورود خواهد کرد.

 حفیظی در ادامه افزود: ماموریت دیگر خانه نخبگان ایجاد هم افرایی بین سایر دستگاه ها و نهادهای علمی و استفاده از ظرفیت ها برای حمایت و هدایت نخبگان استان می باشد و انتظار میرود خانه نخبگان با شناسایی نخبگان جوان زمینه رشد و تعالی ایشان و زمینه سازی ورود نخبگان به جریان مدیریتی و اجرایی کشور را فراهم آورد. البته ضرورت دارد یک باز تعریف از نخبگی و خصوصیات یک عنصر نخبه داشته باشیم و با نگاه جامع نسبت به مساله نخبگان، دایره نخبگانی را محدود به نخبگی علمی نکنیم. وی افزود: معضلات و مسائل احصاء شده در خانه نخبگان میتواند به عنوان پایان نامه های دانشگاهی طرح شده و دانشگاه ها را در حل عالمانه مشکلات کشور دخیل کرد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سید الشهداء (ع) استان تهران در پایان با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حل معضلات و مسائل استان بر لزوم استفاده از ظرفیت محلات اسلامی و هم راستا شدن با این طرح تاکید کرد.

سپس خانم دکتر الوندرئیس خانه مطبوعات استان تهران گفت: تلاش ویژه نخبگان باید برای کاهش اثر وابستگی کشور‌ به نفت باشد. و توجه ویژه به حوزه علوم دانش بنیان و تکنولوژیک میتواند بعنوان ابزاری صحیح برای مقابله با تحریم ها دانست.

الوند افزود:تعامل با صنایع و شرکت های دانش بنیان در سطح منطقه میتواند هدفی جدید در کارگروه های تخصصی خانه نخبگان باشد.

سپس نخبگان حاضر در جلسه و مسئولین کارگروه های تخصصی نکات و نظرات خود در زمینه های مختلف را بیان کردند.

در ادامه محمدعذیری مسئول خانه نخبگان بسیج شهرستان قدس گفت: تغییر رویکرد برنامه های خانه نخبگان با توجه به ۷ بند گام دوم انقلاب از الزمات کار در سال ۹۸ می باشد بطوریکه راهبرد هایی که در گام اول به نحوه احسن ایجاد و‌ اجراء نشده بود می بایست در گام دوم عملی شود.

با توجه به نزدیکی انتخابات در آینده ، خانه نخبگان بسیج پیرو ضوابط حقوقی خود هیچ گونه جهت گیری در این عرصه ندارد اما بی تفاوت هم نخواهد بود.

در مواقع لازم و برحسب نیاز حتما در عرصه های روشنگری و تصمیم سازی‌برای مردم ورود خواهیم کرد و عمده ی تمرکز  فعالیت های خانه نخبگان بسیج در سه ماه دوم سال ۹۸  به ایجاد بستر مناسب در حوزه علوم انسانی  و کارگروه های مرتبط با آن خواهد بود.

ارسال نظرات