مصطفی برزگر
یادواره سردار «شهید علی غیوری زاده» با حضور گسترده مردم در مهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۷۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این یادواره که به مناسبت سالروز شهادت سردار علی غیوری زاده در حسینیه امام سجاد (ع) برگزار شد، سردار جان نثاری فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در این مراسم گفت: پیام یادواره ها این است که هرچه اقتدار و عزت نظام ما دارد به برکت خون شهداست.

وی افزود: پیام شهدا این است که پرچم اسلام را سالم به دست صاحب اصلیش حضرت ولی عصر (عج) برسانیم.

سردار جان نثاری تصریح کرد: 40 سال است که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و در طی این سالها دشمن برای براندازی نظام نقشه های گوناگونی تدارک دیده و به اعتراف خودش با متحمل هزینه های فراوان اما شکست خورده است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تاکید کرد : ما به دشمن می گوییم شما هزینه های زیادی متحمل شدید نتیجه نگرفتید اما خروجی این هزینه ها برای ما تبدیل جبهه مقتدر اسلامی به نام جبهه مقاومت در منطقه است که باعث هراس شما شده است.

وی اضافه کرد: همه سیاستمداران سه گزینه یکی جنگ ، دوم مذاکره و سوم مقاومت را در برابر دشمن متصور بودند اما حضرت آقا فرمودند مقاومت و این سخن حضرت آقا نشان از اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهداست.

سرهنگ پاسدار روح الله جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران نیز در سخنانی گفت: رزمندگان استان ایلام در طول تاریخ مرزداران شجاع و فداکاری بودند که از مرزهای پرافتخار کشور دفاع کردند و گل سرسبد آنان فرمانده گردان شهید علی غیوری زاده است که یک‌تنه مقابل دشمن ایستاد و بر اساس سوگند خود اجازه نداد تا وقتی زنده است دشمنی از آن ناحیه عبور کند.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا ضمن تجلیل از  شهیدان استمرار خط سرخ شهادت و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی است.

سردار محمدی نیز از یادگاران دفاع مقدس مقدس و همرزم شهید غیوری زاده سخنران اصلی این مراسم بود که خاطراتی از حضور شهید غیوری زاده و رشادت های این شهید گرانقدر بیان کرد.

سردار شهید «علی غیوری زاده» در سال ۱۳۳۲ در بخش ملکشاهی در استان ایلام به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های حساسی چون حفاظت اطلاعات، فرمانده گردان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمؤمنین (ع) ایلام را عهده‌دار بود و در عملیات‌های والفجر ۳، والفجر ۵، والفجر ۹، والفجر ۱۰، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۱۰، نصر ۴ و نصر ۸ حضوری فعال داشت.

این شهید در سال 1367 در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت نائل شد

 

ارسال نظرات