فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان طی پیامی فرا رسیدن بیست و دومین سالگرد عروج آسمانی شهید حاج هوشنگ ورمقانی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۵۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد حسین رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان، طی پیامی فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد شهادت شهید حاج هوشنگ ورمقانی را تسلیت گفت.


بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

ناب‌ترین تعبیر درباره کردستان و شهدای گلگون کفن این خطه را مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به استان کردستان در اردیبهشت معطر ۸۸ مطرح کرده و در دیدار پرشور خانواده‌های صبور و سرافراز شهیدان و جانبازان استان کردستان، عطر شهادت را شمیم بهشتی جاری در سراسر ایران خواندند و فرمودند:

«شهیدان استان کردستان مظلوم‌تر از دیگر شهدا هستند همچنان که خانواده‌های آنان نیز علاوه بر صبر و استقامت در فراق عزیزانشان، در مقابل فشار‌های روحی و سیاسی ضد انقلاب ایستادگی مضاعف کردند و با روسیاه کردن دشمنان و ایادی آنان، رتبه بالایی را در امتحان بزرگ الهی ملت ایران نصیب خود ساختند».
اما مظلومیت شهدای کردستان تنها به سال‌های دفاع و مقدس محدود نشده و یکی از مظلوم‌ترین این شهدای سرافراز، بدون تردید «سردار بی‌ادعای کردستان شهید حاج هوشنگ ورمقانی» است.

همه کسانی که توفیق همراهی با شهید حاج هوشنگ ورمقانی را در جبهه داشته‌اند و تمامی کسانی که این شهید والامقام را از نزدیک می‌شناسند بر این نکته اتفاق نظر دارند که سردار خوبی‌ها در بی‌ادعایی، بی‌ریایی و مردم‌داری سرآمد و یگانه زمان بود.

ماندگار شدن نام و یاد شهید حاج هوشنگ ورمقانی در میان عامه مردم کردستان از هر قشر و گرایشی و با هر دیدگاهی نشانه‌ای است از توفیق وی در مسیر الهی که در پیش گرفت و خداوند هم پاداش این بنده صالحش را با شهادت داد.

هرچند با پایان یافتن جنگ بسیاری از در‌های باغ شهادت بسته شد، اما این در‌ها برای آن‌هایی که شور شهادت در سر دارند هیچ‌گاه بسته نمی‌شود ولو اینکه این شهادت با دعای پدر در سفر حج برای فرزند رقم بخورد!

دست‌نوشته شهید: «پدر عزیزم دعا کنید خداوند سال ۷۵ را سال شهادت من قرار دهد اگر دعا نکنید مدیون هستید»

آری! سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی مأموریت دنیای خود را در سال ۷۵ تمام شده می‌بیند، جنگ هم تمام شده است، پدر شهید ورمقانی عازم زیارت خانه خداست که شهید نامه‌ای به دستش می‌دهد و از او می‌خواهد که نامه را در مدینه و در کنار مرقد مطهر پیامبر اسلام (ص) باز کند و حاجتش را از خداوند طلب کند.

شهید ورمقانی در آن نامه نوشته بود: «پدر عزیزم دعا کنید خداوند سال ۷۵ را سال شهادت من قرار دهد اگر دعا نکنید مدیون هستید امام و رهبر عزیز و شهدا را فراموش نکنید التماس دعا» و دقیقاً یک ماه پس از بازگشت پدر شهید از خانه خدا، سردار حاج هوشنگ ورمقانی به کمین بیش از هفتاد نفر از گروهک‌های ضد انقلاب می‌افتد و در یک درگیری شجاعانه و پس از ۴۵ دقیقه نبرد مردانه از خاکیان جدا می‌شود و به افلاکیان می‌پیوندد.

اینجانب بیست وسومین سالگرد شهادت مجاهد پاکباز سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی فرمانده یگان ویژه عملیاتی کردستان و پاسدار شایسته و نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین را به مردم مجاهد پرور کردستان، خانواده شهدا و مخصوصا خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن شهید والام مقام علو درجات استدعا دارم و برای بازماندگان رهروی از سیره و روش آن یاور مجاهد انقلاب را خواستارم.

سرتیپ دوم پاسدارمحمد حسین رجبی

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان


بر اساس این گزارش، شهید حاج هوشنگ ورمقانی (چمران کردستان) در غروب اولین روز از تیرماه سال ۱۳۷۵ در روستای قهرآباد از توابع شهرستان سقز پس از یک نبرد قهرمانانه با شقی‌ترین انسان‌های روی زمین با چهره‌ای گشاده شهادت را در آغوش گرفت و آسمانی شد.
 
 
انتهای پیام/772
ارسال نظرات