خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه عدالت‌خواهی باید مطالبه عمومی شود، گفت: مطالبه مردم و حمایت رسانه‌ها از این مهم، ضروری است.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۹۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴

عدالت‌خواهی باید مطالبه عمومی شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور آمادگی و اقتدار نظامی ایران را اثبات کرد، اظهار داشت: هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشور شده بود که توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» بیان داشت: از این آیین نامه و قانون حمایت می‌کنیم چراکه موجب جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این آیین نامه در پی شفافیت و اقدامات پیشگیرانه بعد از ۱۴ سال اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: قانون رسیدگی به اموال مسئولان در زمینه افزایش شفافیت جامعه و اعتماد عمومی به کارگزاران نظام کمک زیادی می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان دارای ثروت های زیادی هستند، گفت: باید شفافیت ایجاد شود تا فاصله طبقاتی نیز کمرنگ‌تر شود.

شعبانی موثق خاطرنشان کرد: خواسته مردم این است که مشخص شود ثروت مسئولان از کجا آمده است؟

وی عنوان کرد: از قوه قضائیه باید برای این کار تقدیر و تشکر کرد که بعد از چندین سال قانون رسیدگی به اموال مسئولان را ابلاغ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت‌خواهی باید مطالبه عمومی شود، ادامه داد: مطالبه مردم و حمایت رسانه‌ها از این مهم، ضروری است.

وی با اشاره به سالگرد ترور مقام معظم رهبری گفت: ایشان ذخیره الهی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ۳۰ سال مقتدرانه این کشتی را در راه صحیح هدایت کردند و مسیر حرکت ایشان همان مسیر حرکت امام خمینی (ره) است.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی گفت: ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می شود که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

شعبانی موثق افزود: میانگین مصرف آب و برق در کشور بالا است در حالی که میانگین مصرف سرانه آب جهان در سال ۱۵۰ متر مکعب است این رقم در کشور ما ۳۰۰ مترمکعب است.

وی با بیان اینکه ۲ برابر مردم دنیا مصرف آب و برق داریم افزود: برای تولید هر کیلو سیب زمینی ۳۰۰ لیتر آب مصرف می شود که نیازمند مدیریت مصرف و تولید در بخش کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات