رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

سبک زندگی اسلامی تاثیر مثبتی در جامعه دارد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: سبک زندگی اسلامی و دینی در خانواده، تاثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۵۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مظفری در دیدار مردمی با اهالی خیابان سه راه بهشتی در مسجد المهدی تبریز با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و دینی در خانواده تاثیرات مثبتی در جامعه خواهد داشت گفت: این چنین جامعه‌ای دارای هنجار‌های مثبت است و امنیت جانی، مالی و فرهنگی در فضای مثبت بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: یک بخش از پرونده‌ها به این گونه مسائل برمی‌گردد که انسان‌ها حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند و هنجارشکنی به وجود می‌آید که باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشیم، چون اغلب مشکلات از این جا شروع می‌شود.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید، هرگز سرنوشت انسان‌ها را بدون مداخله اعمال و رفتار انسان، تغییر نمی‌دهد، پس مولفه‌های اصلی تغییر سرنوشت انسان رفتار نیّات و اعمال اوست و تاثیر مستقیم برزندگی و سرنوشت وی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: همه رفتار‌های انسان همینطور است، انسان دارای شعور است و می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند لذا رعایت الگو‌های رفتاری در جامعه خیلی مهم و از اولویت هاست.

رئیس کل دادگستری استان همچنین، بحث پیش فروش آپارتمان را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: پیش فروش آپارتمان جرم است مگر اینکه در دفترخانه به ثبت رسیده باشد، اما کسی به این قانون توجهی نمی‌کند و بدون اینکه اثرات بعدی معاملات پیش فروش را در نظر بگیرد معامله را انجام می‌دهند و یکی از مشکلات بزرگ ما این است که یک آپارتمان توسط فروشنده کلاهبردار به چندین نفر پیش فروش می‌شود و دردسر‌ها از این به بعد شروع می‌شود.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان مرکز تبریز و تعدادی از معاونین قضایی مشکلات قضایی مردم این منطقه را بررسی و دستورات لارم را صادر کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها