مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ناهنجاری‌های حجاب و عفاف طی روزهای اخیر گفت: مسؤولان در برخورد با بدحجابی غیرت به خرج داده و مانور بی‌غیرتی را کنار بگذارند.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۳۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تاکنون روابط تبلیغات اسلامی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده نبوده، اظهار کرد: خبرنگاران علاوه بر ضرورت حفظ خود، باید فضای معنوی خود را نیز حفظ کنند.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن کار رسانه توسط اصحاب رسانه افزود: سرعت و عمق بخشیدن کار رسانه در فضای جدید بسیار بالا است و لذا هرچقدر سرمایه‌گذاری در کار رسانه شود مطمئناً در جای دیگری نتیجه خواهد داد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اتفاقات اخیر در بلوار گیلان افزود: در اتفاقات اخیر به‌یقین رسیدیم که رسانه بسیار نقش مهمی در فضای اجتماعی دارد و نباید از این ظرفیت غافل شد.

مهدوی مأموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین اسلامی و تبلیغ فرهنگ بومی برای مبارزه با دشمنان برشمرد و تصریح کرد: برای دستیابی اهداف تبیین شده تبلیغات اسلامی لازم است علاوه بر دستگاه‌ها، رسانه‌ها نیز همکاری مجدانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بخشی از جبهه انقلاب اسلامی است که خود را خادم خادمان انقلاب اسلامی می‌داند، گفت: طبق بیانیه گام دوم انقلاب پیشروی در اهداف بلند با تمرکز و تقویت اراده جمعی جوانان انقلابی ممکن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از اهداف انقلاب بزرگ اسلامی را مردمی سازی آن برشمرد و بیان کرد: در مردم سازی انقلاب اسلامی خود مردم باید احساس کنند که مبلغان دینی هستند و تاکنون در این زمینه پیشرفت‌هایی را نیز داشتیم.

مهدوی با اشاره به راهبرد پیشگام محور سازمان تبلیغات اسلامی در برهه کنونی تصریح کرد: در راهبرد جدید با حضور پیشگام سازمان اعم از حضور در اجتماع‌هایی مانند حضور در مناطق سیل‌زده، مبلغین در کنار نخبگان، جامعه فرهنگی، مداحان و مسؤولین هیئت‌ها مشهود بوده است.

وی با اشاره به رویکرد‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی افزود: به‌زودی مسجد محله محور و محله مسجد محور در سازمان‌دهی فضای جامعه در فضای جدید کاری سازمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه امروزه اصل جوان‌گرایی و اعتنا به جوانان انقلابی برای اعطای مسؤولیت‌های مهم است کشور حائز اهمیت است، تصریح کرد: در راستای انسان‌سازی و تمدن سازی نیاز است جوانان با هجوم به دشمنان در عرصه‌های مختلف حضور فعالانه داشته باشند و این سازمان در این راستا از بانوان مجاهد دعوت به همکاری می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن بنای خانواده زن را موردحمله قرار داده، گفت: وقتی یک زن بی‌حیا با کمک رسانه‌های خارجی یک روز تحت عنوان نافرمانی‌های مدنی و یک روز دختران انقلاب، زنان جامعه را موردحمله روحی و روانی قرار می‌دهد، باید فرهیختگان جامعه از خواهر قدرتمند و شجاع آمر به معروف خمامی که مجاهدانه در برابر ناهنجاری‌ها و هتاکی‌ها می‌ایستد درس بگیرند.

وی با بیان اینکه مبارزه زنان اصیل ایرانی با هنجارشکنان و هتاکان پوشش عفیف و باحیای آن‌ها است، افزود: مسؤولان در مبارزه با پدیده بدحجابی باید غیرت به خرج دهند و گاهی برای دستیابی به پیروزی انتخاباتی مانور بی‌غیرتی را کنار بگذارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به موج نگرانی‌ها و برهم ریختن امنیت روانی گیلانی‌ها ازجمله بانوان تصریح کرد: زنان گیلانی از اینکه تعداد معدودی از زنان به‌واسطه غفلت و جهالت ابزار شهوت خناسان جامعه می‌شوند بسیار متأثر و ناراحت هستند و قاطعانه و قاهرانه خواهان مبارزه از سوی مسؤولان انتظامی و قضایی هستند، چون عقل سلیم این نوع مبارزه را می‌پسندد و قاطعانه و قاهرانه خواهان مبارزه با دزدان ناموس هستند.

مهدوی بر لزوم برخورد جدی مسؤولین با هنجارشکنان اجتماعی و بدحجابی در فضای گردشگری استان تأکید کرد و گفت: مسؤولانی که ادعا می‌کنند مردم گیلان را دوست دارند، حاضر نیستند زمینه سوءاستفاده‌های ناموسی و اخلاقی را برای زنان و دختران در فضای گردشگری را فراهم آورند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب صادرشده از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: آحاد جامعه برای نیل به اهداف تبیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر و مرجع عالی‌قدر جهان اسلام، کارشناسانانه تبیین شده باید به‌عنوان رسالت اولویت‌دار مورد تأکید همگان ازجمله جوانان قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش گفت: آموزش تخصصی روحانیون، ائمه جماعت، مداحان، مبلغان و همچنین در حوزه کسب‌وکار و بازار ازجمله آموزش‌های بوده که سازمان تبلیغات اسلامی در گیلان انجام داده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از شناسایی ۲۱۰۷ هیئت مذهبی در سطح گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر هیئت‌های موجود در استان این سازمان به تشکیل کانون مداحان، ۸۰ کانون اصلاح فرهنگی، تشکیل جلسات ستاد شعور فرهنگی، برگزاری کارگاه نقد و عرفان‌های نوظهور، برگزاری نشست‌های علمای سنی و شیعی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در سواحل، ارائه خدمات مشاوره کسب‌وکار و تشکیل شش پایگاه اجتماعی اقدام کرده است.

مهدوی از تشکیل ۱۶۰ شورای فرهنگی در روستا‌های گیلان خبر داد و بیان کرد: این شورا با محوریت روحانی مسجد هیئت‌امنا بسیج پایگاه مقاومت شورای محله و دهیار تشکیل‌شده است که از دستاورد‌های آن تجهیز ۴۰۰ شبستان مسجد به کتابخانه بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ موسسه قرآنی در گیلان وجود دارد، گفت: مجوز ۳۶ موسسه قرآنی موجود در گیلان را سازمان تبلیغات اسلامی صادر کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از تأسیس ۱۷۵ خانه قرآن در گیلان خبر داد و افزود: ۷۱ خانه قرآن در استان در حوزه شهر و ۱۰۴ خانه قرآن در نقاط روستایی استان است که در آن ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش‌های عمومی قرآن کریم را فراگرفته‌اند و تاکنون ۱۲۰ دوره مسابقات قرآنی نیز در آن برگزارشده است.

مهدوی با بیان اینکه تاکنون ۶۴ باب خانه عالم در روستا‌های استان گیلان ساخته‌شده، تصریح کرد: تبلیغات اسلامی ۴۰ باب خانه عالم جدید در دست‌ساخت دارد و با توجه به این‌که ۴۰۰ روستا در استان وجود دارد نیازمند ساخت حداقل ۳۰۰ خانه عالم دیگر در استان هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات