رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه سبک زندگی افراد بر روی رفتارها، هنجار‌ها و ناهنجاری‌ها اثرگذار است گفت: سبک زندی یعنی انتخاب روشی صحیح که تامین‌کننده خواسته‌های مادی و معنوی انسان باشد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۰۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی عصر چهارشنبه در رزمایش علمی انجمن‌های تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس گیلان در سالن جلسات اداره کل دادگستری گیلان با بیان اینکه یکی از علل ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه به سبک زندگی مردم برمی‌گردد اظهار کرد: پرداختن به این موضوع حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی افراد بر روی رفتارها، هنجار‌ها و ناهنجاری‌ها اثرگذار است تصریح کرد: سبک زندی یعنی انتخاب روشی صحیح که تامین‌کننده خواسته‌های مادی و معنوی انسان باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه دین علاوه بر تامین نیاز‌های مادی و معنوی انسان در نهایت منجر به کسب رضایت خداوند می‌شود افزود: در سوره توبه خداوند مهم‌ترین لطف به مومنان را رضوان الهی می‌داند و لذا باید در تمام رفتار‌های خود رضایت الهی را مدنظر قرار دهیم.

عادلی رضایت خداوند را در گرو انتخاب الگویی جامع دانست و خاطرنشان کرد: سبک زندگی افراد ریشه در معنای زندگی آنان دارد و هر هدفی که انسان در زندگی دنبال می‌کند در انتخاب سبک زندگی او موثر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه بهترین سبک زندگی همان سبک زندگی دینی است گفت: سبک زندگی اسلامی دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند و اینکه عده‌ای تصور می‌کنند دین و دنیا با هم جمع نمی‌شوند تفکری کاملاً غلط است.

عادلی در رابطه با علت پیشرفت نکردن جامعه ما نسبت به ملل غربی تصریح کرد: ما تلفیقی از سبک زندگی غربی و اسلامی را برای خود تعریف کردیم و همین امر باعث شده است که در خیلی از موضوعات پیشرفت نکنیم.

وی زندگی دینی را زیباترین نوع زندگی عنوان کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی به آسایش و آرامش مردم اهمیت می‌دهد و در بسیاری از اوقات آرامش بر آسایش ترجیح دارد در حالیکه سبک غربی برعکس آن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی یعنی آنکه محتوای زندگی خود را با سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت هماهنگ کنیم و این قضیه هیچ منافاتی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات