نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت : با توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای نابودی ارزش‌های انقلابی بین جوانان و کم‌کاری برخی مسئولان در این رابطه انتقال فرهنگ انقلابی و اسلامی به نسل جدید سخت شده است.
کد خبر: ۹۱۴۹۳۸۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با وی اظهار داشت: پیشکسوتان جهاد و شهادت کسانی هستند که در گذشته و زمانی‌که کشور با کمبود جنگ‌افزار در داخل و فشار و تحریم از بیرون مواجه بود با قدرت و عزت‌مندانه از کشور دفاع کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه جهاد یادگاران طلایی دفاع مقدس هستند گفت: مهم‌ترین نکته در این رابطه این است که باید بدانیم انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است و کار کسانی که بتوانند در این راه مقاومت کنند بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر انتقال فرهنگ ارزش‌های انقلابی به نسل جدید تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای نابودی ارزش‌های انقلابی بین جوانان و کم‌کاری برخی مسئولان در این رابطه انتقال فرهنگ انقلابی و اسلامی به نسل جدید سخت شده است.

امام جمعه رشت دیدار با مردان عرصه جنگ و شهادت را زیارت اولیای خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر بعضی‌ها نسبت به بزرگان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت کم‌لطفی می‌کنند نشان‌دهنده بی‌ایمانی آنان است، اما مسئولان انقلابی نظام همواره شما را از برترین مجاهدان جامعه می‌دانند.

آیت‌الله فلاحتی بر خودصیانتی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تاکید کرد و ابراز داشت: زبیر در تمام جنگ‌ها با پیامبر (ص) شرکت کرد، اما در نهایت جزء منفورترین افراد تاریخ اسلام شد، زیرا گرایش‌های مادی و شخصی افراد را از ارزش‌ها دور می‌کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان افزود: برخی افراد که از روز‌های نخستین کنار امام خمینی (ره) بودند، در مقابل جانشین ایشان یعنی مقام معظم رهبری که دنیای بشر را اداره می‌کنند، ایستادند و این موضوع به ما درس خودصیانتی می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسائل مادی باعث بیچارگی انسان می‌شود و بایستی خودصیانتی را به عنوان یک ارزش و جهاد قلمداد کرد و گفت: ورود بیش ازاندازه به مسائل دنیوی باعث بدبختی انسان می‌شود و نبود تربیت درست می‌تواند باعث به‌وجود آمدن آسیب‌های زیادی در زندگی انسان شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ریزش‌های جامعه معلول آقازاده‌ها است تصریح کرد: عدم تربیت درست برخی از فرزندان مسئولان نشان‌دهنده بی‌توجهی به نقش کلیدی و مهم تربیت است لذا بایستی به صورت منطقی ارزش‌ها را به فرزندان خود منتقل کنیم.

امام جمعه رشت امر به معروف و نهی از منکر را از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها از گذشته تاکنون تنها به فکر مسائل اقتصادی جامعه بودند و از دو امر الهی واجب یعنی امر به معروف و نهی از منکر غافل شدند.

آیت‌الله فلاحتی وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بایستی عاقلانه هوشمندانه و مدبرانه باشد تاکید کرد: این کار پلیسی، پرخاشگرانه و عجولانه نیست و آمر به معروف و ناهی از منکر باید عاقل، مدبر، هوشمند و دارای سعه‌صدر و دلسوز جامعه باشد.

وی دلیل موفقیت در دفاع مقدس را اراده، مجاهدت و همفکری مجاهدان دانست و گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم فرمودند که یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا از ارزش‌های انقلاب هستند و و بایستی با عوامل دورکننده جامعه از این ارزش‌ها مقابله کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: همه باید بدانند آن‌ها که در دفاع مقدس بودند از دلسوزان جامعه هستند و حضور در جمع یادگاران عرصه جهاد و شهادت موجب شادی و شعف بنده می‌شود.

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اهداف تشکیل این سازمان اظهار داشت: استفاده از تجربه پیشکسوتان برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل امروز از اهداف سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

قادر رستمی از تشکیل ۱۸ کانون پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در نقاط مختلف گیلان خبر داد و گفت: ۷ کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر در سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان گیلان تشکیل شده است و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومان از دیگر برنامه‌های سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان گیلان است تصریح کرد: در سه منطقه از استان گیلان با استفاده از امکانات مردمی احداث مسکن محرومان را آغاز کردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات