کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان اقتدار مرز‌های منطقه را به رخ دشمنان می‌کشد

فرمانده سپاه سقز گفت: برگزاری کُنگره شهدا در استان کردستان قطعاً بازتاب خوبی خواهد داشت و اقتدار مرز‌های این منطقه را به رخ دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد کشید.
کد خبر: ۹۱۴۹۳۷۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، کُنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان را همایشی عظیم و در نوع خود نمونه خواند و اظهار داشت: برنامه ریزی برگزاری این کُنگره از سال ۹۲ طراحی و مراحل خود را تا بحال به صورت ویژه با برگزاری اجلاسیه‌های مقدماتی در سراسر استان طی نموده و امیدواریم که اجلاسیه پایانی با شکوه هرچه تمامتر و در شأن شهدای خطه فرهنگی کرستان برگزار شود.

سرهنگ پاسدار یوسف معروفی مهمترین هدف برگزاری این کُنگره را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و گفت: کُنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان زمانی مناسب برای آشنایی با شهدا و اهداف آن عزیزان است، زیرا باید امروزی‌ها بدانند که آن‌ها برای چه جنگیدند و به کجا‌ها رسیدند، باید بدانند شهدا دنبال پول، مقام، جایگاه و درجات نظامی نبودند، نسل‌های بعد انقلاب باید تاریخ انقلاب را بیشتر مرور و درک کنند که شهدای خطه‌ی کردستان و ایران اسلامی برای خدا و در راه دین خود به شهادت رسیدند و در دنیایی فراتر اهداف خود را دنبال می‌کردند.

وی افزود: برگزاری کُنگره شهدا در استان کردستان قطعاً بازتاب خوبی خواهد داشت و اقتدار مرز‌های این منطقه را به رخ دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد کشید. مردم با ورود به استان، شاهد وجود المان‌های زیادی از شهدا هستند که نشان دهنده احترام کردستانی‌های عزیز و شرافتمند نسبت به شهداست و باید نمونه شهیدان قادرخان زاده (تقدیم ۶ شهید از شهرستان بانه) و سعیدزاده (تقدیم ۴ شهید از شهرستان سقز) را بیشتر و بیشتر به مردم معرفی کنیم و امثال آن‌ها افتخاری کم نظیر برای استان ما در کشور هستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه تشریح کرد: سال ۹۲ با برگزاری اجلاسیه ۱۰۰۰ شهید پیشمرگ مسلمان در استان کردستان اثرات برگزاری چنین همایش‌هایی را مشاهده کردیم و در این راستا مسئولان کردستان عراق خواستار ارائه تجربیات برگزاری کنگره بودند و نگاه مسئولات کشوری و لشکری نسبت به کردستان جدی‌تر از همیشه شد.

معروفی در پایان با بیان اینکه رهبر انقلاب بار‌ها فرمودند که "هر آنچه که برای شهدا انجام می‌دهید از بهترین‌ها باشد"، یادآور شد: راه شهدا مایه‌ی حفظ و استمرار انقلاب اسلامی و دفاع از ولایت فقیه می‌باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات