دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اعلام کرد: شیوع اعتیاد در قشر کارگری ۲۵درصد است و این رقم نگران کننده به نظر می رسد.
کد خبر: ۹۱۴۹۳۶۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا استاد رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در رتبه ۲۸ در حوزه آلودگی به اعتیاد بین تمام استان‌های کشور، جزو پاک‌ترین استان‌ها در این حوزه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه میزان شیوع مواد مخدر در کل جمعیت استان ۱.۲۲ درصد است، افزود: خوشبختانه این رقم در جمعیت دانش آموزی استان کم‌تر از نیم درصد است اما در جامعه کارگری ۲۵ درصد است که نگران کننده به نظر می‌آید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اعلام کرد: در طول سال ۹۷، نزدیک به ۸۰ هزار نفر در ۲۷۰ مورد از مراکز ترک اعتیاد استان پذیرش شدند و میانگین رده سنی ۲۵ الی ۳۰ سال، بیش‌ترین گرایش را به مواد مخدر داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خبر داد: در سال ۹۷ در استان آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۹۶ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد و بیش از ۲۳ هزار نفر در این باره دستگیر شدند که میزان دستگیری‌ها نسبت به سال ۹۶، ۱۸ درصد رشد داشته است.

استاد رحیمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: برنامه‌های مختلفی برای افزایش آگاهی‌های عمومی و همیاری تمام شهروندان در مبارزه و مقابله با مواد مخدر در این هفته تدارک دیده شده است.

وی تشریح کرد: کوهپیمایی در عینالی، برپایی نشست تخصصی با اقشار تأثیرگذار جامعه از جمله روحانیت، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی مبارزه با مواد مخدر در جاده سلامت ائل گلی، تولید و پخش برنامه‌های مختلف در صدا و سیما از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظرات