خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان غربی:

آمار بی‌سوادی در استان بالا است

استاندار آذربایجان غربی گفت: آمار بی‌سوادی در استان بالا است.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۶۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: آمار بی‌سوادی متاسفانه در استان آذربایجان غربی بالاست بنابراین باید برای اصلاح و تغییر وضعیت کنونی به صورت جدی تلاش شود.

این مسوول گفت: آموزش و پرورش در همه شئون تاثیرگذار است به طوری که رکن اصلی توسعه کشور بوده و اگر امروز کشور با برخی مشکلات گریبان‌گیر شده، به علت بی‌توجهی به این نهاد است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش در استان، فرسوده بودن زیرساخت‌های آموزشی است و از ۲۴ هزار کلاس درس ۱۲ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است که امید است با همکاری دولت و خیرین این آمار تغییر یابد.

شهریاری خاطرنشان کرد: سال گذشته فصل آموزش، اولویت اول تخصیص بودجه استانی بود و ۱۵۵ میلیارد تومان  برای نوسازی فضای آموزشی استان اختصاص یافت که این میزان را در سال ۹۸ نیز تخصیص خواهیم داد، تا تغییر شاخص‌ها و افزایش سرانه فضای آموزشی در استان را شتاب بخشیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بی‌سوادی در استان بالا است، تصریح کرد: برای اصلاح این شاخص باید اقدامات لازم انجام گیرد و زیرساخت‌های موردنیاز فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: انتظار داریم به اندازه سهم استانی، از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس استان اختصاص یابد‌، خیرین مدرسه‌ساز، پیش‌قدم هستند و امید است با همکاری خیرین و دولت طی دو سال آینده سرانه فضای آموزشی استان را به متوسط کشوری برسانیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار