خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اکنون بهترین فرصت است چرا که دشمن ماهیت خود را رو کرده است و رسوا شده است با همان میزان میتوانیم با مقاومت دشمن را با شکست مواجه کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۵۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای شورای عالی اساتید استان با اشاره به آیه قرآن اظهار کرد: نقشه راهی که انسان باید در مسیر کمال طی کند به صورت استعداد در ماکت فطرت او ترسیم شده است.

 

وی افزود: یکی از مباحثی که مربوط به ترسیم علم است که در همین دنیا و هم در عالم بعد خودش را نشان می‌دهد حس کنجکاوی است.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بشر به گونه‌ای خلق شده که بر خلاف باقی موجودات که از طریق خلقت و غریزه اداره می‌شوند و به کسب علم نیاز ندارند انسان طوری خلق شده که همه چیز را باید از راه علم بدست آورد و جز این ممکن نیست.

 

آیت الله عبادی عنوان کرد: بسیاری تصور می‌کنیم حرف زدن یک جریان طبیعی است اینکه هر فرزند به زبان مادرش صحبت می‌کند به این دلیل است که او یاد گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در صحنه میدانی قدرت در دست کسی است که علم دارد، تصریح کرد: دشمن همواره سعی می‌کند ما را از نظر علمی در درجه صفر نگه دارد به این جهت که قدرت خود را حفظ کند.

 

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در صورتی می‌تواند علم جایگاه مطلوب را بدست آورد که ضمیمه داشته باشد و به علم جهت داده شود وگرنه  خود علم به تنهایی زهر بسیار خطرناکی است.

 

آیت الله عبادی عنوان کرد: یک روزی دنیا را جهالت و دوری از دانش به خاک مذلت نشانده بود، اما امروز خطراتی که از علم حاصل شده به مراتب بدتر از خطراتی است که از نادانی و بی‌سوادی حاصل می‌شود.

 

وی افزود: اگر پرستش به معنی پرستش حق صورت می‌گرفت و علم به آن جهت می‌دادعلم مفید بود.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی می‌گویند کدام علوم دینی است؟ باید گفت: همه علوم دینی است و دین حق به همه علوم جهت می‌دهد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: آن علمی دینی نیست که علم رهایی باشد و به جای اینکه به بشر خدمت کند او را به روز سیاه نشانده، شهر‌ها و کشور‌ها را ویران کند و زیرساخت‌ها را از بین ببرد.

 

وی مطرح کرد: حس کنجکاوی با حس پرستش هر دو مکمل هم هستند باید حس پرستش همراه با علم، بشر را از خرافه پرستی نجات می‌دهد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بدترین نوع پرستش بت پرستی طاغوت و ستمگران را پرستیدن است، ادامه داد: اگر حس پرستش همراه با جهل باشد بت پرستی می‌شود.

 

آیت الله عبادی  تصریح کرد: آن‌هایی که می‌خواهند برای خود بنده و ابزار بسازند همواره سعی می‌کنند فضائل اخلاقی را ندیده بگیرند.

 

وی افزود: ستمگران هر جا فحشا و فساد است از آن حمایت می‌کنند، اما با آنچه موجب ساختن و کمال انسان است مخالفت می‌کنند.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: انسانی که از نظر اخلاقی ساخته شود هیچوقت باطل و جهل را نمی‌پذیرند، اما اگر شخصیت انسان را گرفتند هر باری روی دوشش می‌گذارند چرا که از او حس اخلاقی را گرفته‌اند.

 

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه عربده‌های استکبار جهانی همه جا را پر کرده است، گفت: بیش از آنکه بخواهیم با بیان و هنر آن‌ها را رسوا کنیم دیر یا زود طومار آن‌ها جمع خواهد شد و قرن ۲۱ قرن بازگشت انسان به دیانت الهی است.

 

وی خاطر نشان کرد: اکنون بهترین فرصت است چرا که دشمن ماهیت خود را رو کرده است و رسوا شده است با همان میزان میتوانیم با مقاومت دشمن را با شکست مواجه کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها