سردار سلامی در همایش روز بسیج اساتید در دانشگاه امیرکبیر ضمن تقدیر از شرافت و بزرگی و عظمت و آگاهی و ایمان مردم در دفع سیاست‌های دشمن گفت؛ حقیقت آنست که امروز دشمن قدرت منطق را نمی‌فهمد، منطق قدرت را می‌شناسد، باید پیام شما با پشتوانه قدرت ساخته شود چرا که دیپلماسی بدون مفهوم قدرت پذیرفته شده نیست، باید دشمن را در کنج گرفتار کنیم و قدرت اعمال فشار متقابل را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۰۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سردار سلامی در همایش بسیج اساتید در دانشگاه امیرکبیر گفت؛ امروز جغرافیای ذهن‌ها به جای جغرافیای سرزمین‌ها نشان‌دهنده بزرگی یک ملت است. مساحت ذهن و قلمروِ اندیشه و میدان تاثیر تفکر جامعه و وسعت آرمان‌هاست که منبع هویت و درجه بزرگی را معرفی می‌کند. طول و عرض جغرافیایی امروزه دیگر شاخص مطمئن برای بزرگی یک کشور نیست. ملت‌ها برای رشید شدن و رسیدن به درجه رشدیافتگی به منابع تولید هویت پایدار نیاز دارند، ارکان مادی و ظاهری قدرت مهم‌اند؛ اقتصاد، جمعیت، وسعت، قدرت دفاعی و همه این‌ها به عنوان مولفه قدرت مهم است اما هیچ چیز به اندازه منابع پایدار و جوشان تولید هویت نمی‌توانند به عنوان منبع قدرت شناخته شوند. قبل از انقلاب، ایران کشوری افسرده و افسون شده در گوشه‌ای از جغرافیای عالم بود، یک ایالت منفصل از ایالات متحده کشور دیگری در آنسوی عالم. آن روزها آن منابع این هویت و کرامت و اعتبار آن‌گونه که باید اجازه و امکان انجام رسالت را نمی یافت. ولی همین‌که رهبری و ولایت بر این سرزمین حاکم شد منابع تولید قدرت ما پایان ناپذیر شد. ما قدرت گرفتیم و این معنا را دشمنان دریافته‌اند.

سردار سلامی با اشاره به مطالعاتی که در زمینه نقاط ضعف آمریکا انجام داده، در توصیف بزرگترین ضعف آمریکا گفت: بزگترین ضعف آمریکا امروز"  فقدان رهبری روحانی " است. شخصیت متعالی تراز تمدن قرن، که آن را انتخاب می‌کند و می‌خواهد نقش رهبری جهان را داشته باشد شخصیتی تراز ترامپ است. او حتی هویت موجود مردم آمریکا را بر باد خواهد داد چرا که شاخص‌های حداقلی برای یک انسان نرمال و عادی را ندارد و طبیعی است که هر چقدر قدرت مادی و شکوه ظاهری داشته باشد، اما فاقد عقل سیاسی است و این رهبری الهام بخش و معنا بخش نیست، فاقد تدبیر است. امروز آنچه محور قدرت یک ملت است مکتب اوست، منبع کرامت اوست، نظام رهبری اوست. چرا شهدا مظهر قدرت ما هستند، چون منبع پایان ناپذیر باور و الهام‌اند و امروز این منابع به زیبایی عمل می‌کنند.

وی افزورد: شما استادان به عنوان سازندگان بنای عظیم فرهنگ و علم و ایمان و باور جوانان ما هستید یعنی سازندگان عظیم قدرتی هستید که می‌خواهد تولید تمدن کند، شما گاهی با یک حرکت توازن قدرت را بر هم‌می‌زنید. همان‌گونه که ۱۲ سال پیش با محوریت سردار تهرانی مقدم در پی یافتن راهی برای خاتمه دادن به رویای به ظاهر واقعی اما تا حدودی ساختگی از سیطره ناوهای هوافضا و پایه‌های قدرت دریایی، باید موشک‌های بالستیک این کار را می کرد. کدام فناوری می‌تواند موشک بالستیک را با قدرت ۱۰۰ به هدف متمرکز در دریا اصابت دهد؛ سال‌ها پیش این آرمان و آرزوی ما بود که با اراده آن مرد بزرگ و دانشمند شهید تهرانی مقدم، ما هدفی در ابعاد خیلی کمتر از ناو هواپیمابر را در دریا قرار دادیم و موشک را پرواز دادیم و موشک دقیق به هدف خورد. ما توانستیم توازن قدرت را با یک عمل تغییر دهیم، این تاثیر علم و تفکر است، علم و تفکر نه با مدل وارداتی بلکه با روحیه جهادی، این تعریف جزیی از یک کل بزرگ است در عرصه فناوری و این برای ۱۲ سال پیش است الان موشک‌های نقطه زن با برد بالا داریم.

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر آنکه ما با داشتن منابع قدرتمان که ذهن‌های جوشان هستند، با اعتمادبه نفس سخن می‌گوییم، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب می‌خواهیم این عصر طلایی تمدن را احیا کرده و در نقطه مرجعیت علمی عالم بایستیم . این مهم به شرطی که بخواهیم، امکان پذیر است. باید باور کنیم که می‌توانیم. آنچه تا امروز صورت گرفته مربوط به این حقیقت است که برای عبور از بحران در برابر هیچ بن‌بستی زانو نزنیم. دشمنان دریافتند که ایران نباید به نظام اسلامی ولایی و مستقل تبدیل شود تا جاذبه آن از حصار مرزها عبور نکند باید این انقلاب با شکست در منطق دشمنان مواجه شود، ما ایستاده‌ایم تا با الگوی حاکمیت دینی و مستقل بتوان ایستاد و پیشرفت کرد و آسیب ندید. در گام اول انقلاب در این فضا جنگیدیم از جنگ روانی گرفته تا تهاجم سیاسی، حصر اقتصادی، فتنه داخلی و ....  دشمن همه عناصر قدرت را علیه ما به کار برد اما ما ایستاده‌ایم. هر چه دشمن بیشتر فشار آورد ما قدرتمندتر شدیم، چون ماهیت منبع تولید قدرت ما بی‌پایان بود. اگر ما تحت تهدید نبودیم این چنین پیشرفتی حاصل نمی شد. امروز به جایی رسیدیم که دشمن تحمل قدرت ما را ندارد. در گام دوم انقلاب در نقطه خوبی در ابتدای ورود به یک تراز جدید از اعتبار و قدرت و نفوذ و بزرگی قرار داریم. ما ایران سال‌های گذشته نیستیم، ایران امروزیم. دشمنان ما به اندازه کافی شکست خورده‌اند. آمریکا رو به زوال است او در فلسفه سیاسی شکست خورده زیرا فلسفه سیاسی او غارت است .اینجا یعنی ایران، قلب سیاسی عالم است. این فلسفه سیاسی دشمن‌آفرین است، امروز هر چه آنها بیشتر هزینه کنند، بیشتر شکست می‌خورند. امروز به سبب شاخصه‌های ظاهری قدرت آمریکا بزرگ نشان داده می‌شود اما او دچار فقدان و زوال عقل سیاسی است. او دیگر نمی‌تواند بین هزینه‌های وسیع و قدرت به ظاهر بزرگ و تبدیل آن به منفعت ارتباط برقرار کند، سازوکار تبدیل از کار افتاده است و به نرخ تنزیل قدرت رسیده است.

وی در ادامه افزود: درود بر شرف و بزرگی و عظمت و آگاهی و ایمان مردم ایران که سیاست‌های دشمن را دفع کردند. صحنه ملاقات نخست وزیر ژاپن به عنوان فرستاده آمریکا یادآور صحنه آسمانی و فراموش نشدنی ملاقات وزیر خارجه شوروی با امام خمینی (ره) بود که با کلماتی قاطع و روشن و شجاعانه اما متکی بر عقل و منطق و وحی، پیام مقاومت و اقتدار را در جهان منتشر کرد. ما در منطق سیاسی پیروزیم، منطق ما آفرینش‌گر قدرت است چون با فطرت ملت‌های جهان و به خصوص جهان اسلام منطبق است. باید قدرتی بزرگ ایجاد کرد، مقاومت امروز راهکار و راهبرد ماست چون دشمن می‌خواهد در مذاکره ما را تسلیم کند. ما در مقاومت اثر تحریم را از بین می‌بریم و پوسته آن برجای می‌ماند. برای ما بودن تحریم موهبت است تا از نفت و دشمنان به لحاظ اقتصادی مستقل شویم. خود تحریم مهم نیست اثر آن با مقاومت است، مقاومت حرکت است برای شکستن دشمن و انتقال فشار به او، این مقاومت ماست، مقاومت فعال، پویا و اثربخش. مذاکره شکستن روح مقاومت است و در فضای مقاومت تنزل موقعیت یعنی سقوط آزاد. ما نه فقط بر قاعده‌های ذهن بلکه بر تجربه متکی هستیم، دشمن شناسیم و مدل رفتار آنها را آزموده‌ایم. آنها تهی‌سازی می‌کنند، مذاکره برای آنست که قدرت بازدارندگی را از دست بدهیم. حقیقت آنست که دشمن قدرت منطق را نمی‌فهمد، منطق قدرت را می‌شناسد و بنابراین باید پیام شما با پشتوانه قدرت ساخته شود زیرا دیپلماسی بدون مفهوم قدرت پذیرفته شده نیست. باید دشمن را در کنج گرفتار کنیم و قدرت اعمال فشار متقابل را داشته باشیم. ماکسیمم فشار دشمن همین‌قدر است، دراین فشار او ناتوان است ما نزدیکیم به پیروزی و مقاومت راه حل است. مقاومت تنها راه حل است، منطق قوی دارد و بر مصلحت ملی و انقلابی مبتنی است. ما نگرانی نداریم از دشمن، دیدید وقتی واقعیت قدرت دشمن از پوسته عملیات روانی آمد بیرون چقدر کوچک و ضعیف بود. بنابراین با قوت پیش می‌رویم برای تحقق اهداف گام دوم که اولینش علم و فناوری است. ما مرجعیت علمی بدست خواهیم آورد، برای ملت ایران هیچ چیز ناممکن نیست. ما پیش می‌رویم، دیگر عصر آمریکا پایان یافته و نفوذی ندارد.

ارسال نظرات