فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بذرهای جهادی که چمران در سرزمین احساس و باور کودکان لبنان کاشت، به شجره طیبه حزب الله تبدیل شد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی با یادآوری حماسه آفرینی‌های دکتر چمران گفت؛ هیچ چیز جز خود شهید چمران و اندیشه‌های کهنگی‌ناپذیر و افق‌های بلند تفکر او قادر نیست در مرتبه انسانی از شکوه این شخصیت تقدیر کند.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۰۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سردار سلامی با توصیف شخصیت دکتر چمران از او با عنوان اسطوره فراموش نشدنی تاریخ اسلام و ایران یاد کرد و گفت؛ هیچ چیز جز خود شهید چمران و اندیشه‌های کهنگی ناپذیر و افق‌های بلند تفکر او قادر نیست در مرتبه انسانی از شکوه این شخصیت تقدیر کند.

فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: به نَفس شهید چمران خود او بصیر و خداوند بصیرتر به شخصیت اوست. اما شاید در توصیف عناصری که بنای عظیم این شخصیت آسمانی را می‌ساخت این نکته قابل توجه باشد که هرگز جاذبه ظاهری امپراطوری‌ها او را مجذوب نکرد و شکوه مادی تمدن غرب او را مرعوب نکرد. او عالم عاملی شد که از دانشگاه به میدان جهاد هجرت کرد. علم مانع جهاد او نشد و طیف گستره شخصیت او عظمتی بی‌کرانه ساخت، شاید بتوان گفت هرگز خورشید فضیلت در سرزمین شخصیت  او غروب نمی کرد. او مظهر عاطفه بود که انسانیت در او به تمام تجلی و ظهور پیدا کرده بود و در کنار این دل رقیق و قلب نازک و چشم اشکبار، شخصیتی مستحکم مانند حدید بود که در مقابل دشمنان می‌ایستاد.

سلامی افزود: ترکیب علم و هنر و اندیشه و ایمان و روح جهاد از چمران، انسانی جاودانه و شاهد مثالی برای همه فرهیختگان و عالمان مومن ساخت که هرگز زمان قادر نیست بر سیرت معنوی و باطنی او غبار کهنگی بنشاند. حماسه آفرینی‌ها و بذرهای جهادی که او در سرزمین احساس و باور کودکان لبنان کاشت، بعدها به شجره طیبه حزب‌الله تبدیل شد که امروز شاخسارهای این شجره طیبه در شرق مدیترانه می‌درخشد و اثر وجود او جاودان است.

ارسال نظرات