معاون بسیج مساجد و محلات سپاه سلمان استان سیستان:

منازل سیل زدگان سیستانی با مشارکت مساجد ساخته و مرمت می شود

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه سلمان استان سیستان گفت: طرح جهاد همبستگی ملی با شعار هر مسجد یک منزل در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۹۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
سرهنگ پاسدار موسی اصغری حسامیه، معاون بسیج مساجد و محلات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: رهبر انقلاب اسلامی بعد از سیلی که در چند استان آمد و خسارت‌هایی را به مردم وارد کرد، فرمودند: همه وظیفه داریم به کمک سیل زدگان برویم.

وی افزود: بنا بر فرمود: ه رهبر معظم انقلاب، طرح جهاد همبستگی ملی از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور این طرح با شعار هر مسجد یک منزل ابلاغ شده است.

سرهنگ اصغری با اشاره به این مطلب که هر مسجد یک منزل را جهت بازسازی و ساخت تقبل می‌کنند بیان کرد: این دعوت عمومی علاوه بر اینکه از طریق صدا و سیما اعلام شد، در پایان فروردین ماه سال جاری به نواحی مقاومت بسیج سپاه‌های استان و سپاه‌های شهرستانی ابلاغ شد که در پی این ابلاغ جهت توجیهه طرح جلسه‌ای با حضور فرمانده و جانشین سپاه سلمان به صورت ویدیو کنفرانس با نواحی مقاومت و فرماندهان حوزه‌های مقاومت تشکیل شد.

معاون مساجد و محلات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به وضعیت زیرساخت‌های استان از طرفی محرومیت‌هایی که استان دارد سیلی که در سیستان بلوچستان آمد که ۵ شهرستان سیستان و چند شهرستان در جنوب را درگیر کرد این مهم با کسب رضای خداوند متعال جهت همدلی بیشتر و اینکه شاهد ساخت سریع منازل ناشی از سیل در این مناطق باشیم اجرایی خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که این برنامه با توصیه ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد، معتمدی و معتنفذین در هر مسجد اعلام و ابلاغ شده است که تعدادی از مساجد استان جهت کمک اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: اگرچه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساخت‌ها کم برخوردار است، ولی مردمانی برخوردار از حس نوع دوستی و مهمان نوازی در تاریخ کهن ایران زمین بود و هستند، بنابر این با همه این مشکلات مردم شهرستان هامون ۳۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی خود را جمع آوری کرده اند و به شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۶۰۱۱ بنام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج نزد بانک سپه واریز کرده اند.

اصغری تصریح کرد: شهرستان زابل ۴ میلیون تومان شهرستان مهرستان دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چهار مسجد اعلام آمادگی کردند زاهدان تقبل ساخت و تعمیر ۱۱ مسجد را کرده است.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه سلمان استان اظهار داشت: برای اینکه همه کمک‌های مردمی را ساماندهی کنیم و پیگیر باشیم یک شماره حساب متمرکز به نام حوادث غیرمترقبه سازمان بسیج نزد بانک سپه استان به صورت متمرکز به رده‌ها ابلاغ شده که مومنین، خیرین، می‌توانند با واریز وجوه نقدی خود ما را در ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان یاری کنند.

این مسئول با اشاره به این نکته که سامانه‌ای برای مساجدی که ساخت و یا تعمیر یک و یا چند منزل را برعهده می‌گیرند به صورت آنلاین با بهره مندی از یاور رسانه گزارش پیشرفت کمک‌های خود را مشاهده می‌کنند بیان کرد: یک نفر به عنوان یاور رسانه گروه و افرادی را که در این کار خیر کمک می‌کنند را مستند سازی و یاور، رسانه مرحله به مرحله اقدامات انجام شده و در حال انجام خانه انتخاب شده توسط مسجد را اعلام می‌کند.

وی افزود: این کار در میانه‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر آغاز شده است و امیدواریم هم استانی‌ها و مسئولان در بحث جمع‌آوری کمک‌ها تسریع کنند.

اصغری با اشاره به این نکته که در این راستا گروه‌های جهادی اعلام آمادگی کردنده اند و اگر همت و سرعت دولتمردان با همکاران سپاهی افزایش یابد و تسهیلات بانکی بلاعوض به سیل زدگان اعطا شود کار سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی نامناسب و گرمای بیش از حد در مناطق سیل زده سیستان امیدواریم با همت همه مسئولان دولتی و نهاد‌ها، بسیج و هیئت امنای مساجد، ائمه جمعه و جماعات و خیرین و ... همه دست در دست هم دهیم تا کمک درخور شانی به این مردم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار