مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی:

359 گروه جهادی از آذربایجان شرقی به یاری سیل زدگان شتافتند

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی بسیجیان استان برای کمک به مردم سیل زده در مناطق مختلف گفت: 359 گروه جهادی از این استان به مناطق سیل زده کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۸۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، محمد اسکندری افزود: گروه‌های جهانی آذربایجان شرقی از اولین روزهای وقوع سیل در استان گلستان و سپس در استان‌های ایلام و لرستان حضور یافته و تعداد دو هزار و ۷۶۲ نفر در قالب این گروه‌ها به مردم سیل زده خدمات رسانی کردند.

وی اظهار داشت : لایروبی تعداد ۶۳۱ منزل مسکونی و تمیز کردن ۴۱ محله، استقرار قالی شویی سیار و شستشوی بیش از دو هزار تخته قالی، فضاسازی محیطی و نصب بنر در مناطق سیل زده به وسعت ۵۴۰ مترمربع، استقرار نانوایی صنعتی در شهرهای خرم آباد، معمولان، پلدختر و آق قلا و پخت روزانه یک تن آرد و تهیه سه هزار مترمربع شیشه و نصب برای منازل مورد نیاز توسط گروه‌های جهادی فنی از جمله این فعالیت است.

اسکندری اضافه کرد: بسیج سازندگی آذربایجان شرقی تعداد ۶۲ کامیون و تریلی از کمک‌های مردمی به میزان ۲۷۰ تن انواع اقلام مصرفی مورد نیاز را به مناطق سیل زده ارسال و توزیع کرد.

وی توزیع یک میلیون لیتر آب شرب به وسیله تانکرهای آب و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بطاری آب معدنی، ارسال یک تن دارو و اقلام بهداشتی به مراکز درمانی مناطق سیل زده، توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم توسط چهار موکب و ایستگاه صلواتی و اهدای ۶ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند مناطق سیل زده از دیگر اقدامات بسیج سازندگی می‌باشد.

اسکندری ادامه داد: طی حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده ۲۸ هزار تخته پتو، ۱۷۵ تخته فرش و چهار هزار مترمربع موکت در میان سیل زده‌ها توزیع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار