سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج اساتید استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران و روز قشر بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر نمود.
کد خبر: ۹۱۴۹۰۱۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
بیانیه سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید چمران و روز قشر بسیج اساتید
 
به گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج از اردبیل، سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج اساتید استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران و روز قشر بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر نمود.متن بیانیه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و یکم خرداد سال هزار و سیصد و شصت در خط دفاعی روستای دهلاویه در منطقه سوسنگرد قهرمان شهر عاشقان شهادت حادثه‌ای بس بزرگ در وصول عاشقی فرزانه و دل سوخته‌ای مجاهد و دانشمندی محقق به محبوب یعنی به شهادت رسیدن دکتر مصطفی چمران به وقوع پیوست.

ویژگی‌ها و صفات عالی شخصیت شهید چمران که حاصل سال‌ها تلاش و ممارست در حوزه فراگیری اصول، مبانی و تعالیم دینی و تخلق به اخلاق اسلامی و نیز آموختن علم و دانش روز و آگاهی عمیق به حوادث، وقایع و مقتضیات زمان به شمار می‌رفت وی را به چهره‌ای پرفروغ و الگویی انکارناپذیر برای مجاهدان فی سبیل الله و مشتاقان عزت و سربلندی انقلاب و پیشتازان مبارزه و ستیز با استکبار جهانی و با دشمنان ایران اسلامی قرار داده بود.

یقینا نقش دانشگاه و اساتید مسلمان در تحقق چنین اهداف مقدسی سرنوشت ساز و بنیادی است تا جایی که امام راحل (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می‌دانستند. در واقع نیروی پیش برنده هر کشوری در نائل آمدن به اعتلاء در همه عرصه ها، پیشرفت در حوزه‌های علم و فناوری است، اما از طرفی علم و دانشی تعالی بخش بشریت خواهد بود که توام با تهذب و ایمان باشد. دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و پرورش انسان‌های متعالی است؛ انسان‌هایی که علم و تکنولوژی را صرفا ابزاری در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های الهی بشریت می‌دانند، نه همچون انسان تک ساحتی غرب که گرچه در عرصه‌های تکنولوژی گوی سبقت را از رقبای شرقی خود گرفته است، اما در زندان مادیگری خویش و زیست جهان اش محبوس مانده است.

تردیدی نیست مجاهدت‌های عالمانه، شجاعانه و فداکارانه شهید چمران به ویژه در مقطع کوتاه تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که منجر به زایش رویکرد‌های نوین و بومی در عرصه صنعت دفاعی کشور شد، برای امروز جامعه اسلامی که در مصاف سخت و تمام عیار با جبهه زورگویان و زیاده طلبانه مستکبر در پی تحکیم و تثبیت حقوق مسلم خود در عرصه مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه قرار دارد، می‌تواند مؤثر و رهگشا واقع شود.

اعتقاد ما بر این است امام (ره) به عنوان معمار بی‌بدیل انقلاب اسلامی که مفسر صادق و واقعی اسلام ناب بود مسیری را برای ما تعیین و تبیین کرده که شاخص بی‌خطا و بدون انحراف تمام اقشار برای هر زمان و مکان است و این قطب‌نما راهنمای کهنه‌شدنی نیست، لذا حفظ و تقویت این خط و آرمان‌ها را از پراکندگی، اشتباه، انحراف و ابهام دور ساخته و فتح قله‌های ترقی و پیشرفت و عزت را هموارتر می‌سازد.

با تعظیم به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از ابتکار نامگذاری سالروز شهادت دکتر چمران، به عنوان روز بسیج اساتید و اشاره به عرصه‌های نبرد امروز انقلاب و ملت ایران برابر بیگانگان و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی بویژه در صحنه جنگ نرم و تهاجم همه جانبه ناتوی فرهنگی به اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه اسلامی سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج اساتید استان اردبیل سالگرد شهادت عارف مجاهد دکتر مصطفی چمران را به ملت بزرگ ایران و همه مجاهدان راه خدا و همرزمان قهرمان ایشان و خانواده محترم تبریک و تسلیت عرض نموده و راه پر صلابت استقلال و عزت ملت مسلمان ایران را تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) یار وفادار شهید چمران تا انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) پاسداری می‌نماید.

سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج اساتید استان اردبیل
ارسال نظرات