۱۰ هزار نفر از مردم درگز مبتلا به فشار خون بالا هستند

رئیس مرکز بهداشت درگز گفت: با توجه به جمعیت ۳۸۵۰۰ نفری افراد بالای ۳۰ سال درگز، مبتلایان به فشار خون بالا چیزی در حدود ۱۰ هزار نفر خواهند بود.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۴۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
مجید سلطانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ از اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون بالا خبر داد و اظهار کرد: این طرح که در شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده، تا روز ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به بررسی علت اجرای این طرح پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در سطح کشور به شمار رفته و فشار خون بالا مهمترین دلیل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است؛ لذا در این طرح سعی ما بر این است که افراد دارای فشار خون بالا را مورد شناسایی قرار دهیم.

رئیس مرکز بهداشت درگز فشار خون و دیابت را قاتلان خاموش دانست و تبیین کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی‌های کلیه و بسیاری بیماری‌های دیگر در نتیجه فشار خون بالا پدیدار می‌شوند.

سلطانی تشریح کرد: جامعه هدف طرح ملی کنترل فشار خون، زنان باردار، بیماران دارای نارسایی کلیوی و کلیه افراد بالای ۳۰ سال هستند.

وی تصریح کرد: مطابق استاندارد تعریف شده کشوری انتظار می‌رود ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان دارای چنین مشکلی باشند؛ با توجه به جمعیت ۳۸۵۰۰ نفری افراد بالای ۳۰ سال درگز، مبتلایان به فشار خون بالا چیزی در حدود ۱۰ هزار نفر خواهند بود.

این مقام مسئول گفت: تاکنون ۶ هزار نفر از شهروندان درگزی که دارای پر فشاری خون هستند مورد شناسایی قرار گرفته اند و در حال تلاش برای شناسایی ۴ هزار نفر دیگر هستیم که انشالله با همکاری نهاد‌های دولتی و شهروندان عزیز بتوانیم موضوع شناسایی افراد را هر چه سریعتر به پایان برسانیم.

سلطانی تاکید کرد: نکته جالب توجه این است که بسیاری از افراد شناسایی شده، تا به امروز نمی‌دانستند که دارای فشار خون بالا هستند؛ لذا از همشهریان عزیز علی الخصوص افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار تقاضا می‌کنیم هر چه سریعتر برای انجام تست رایگان به یکی از مراکز بهداشت سطح شهرستان و بخش‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: پس از اینکه شناسایی به پایان رسید، مراحل درمان آغاز شده و افراد به صورت دوره‌ای و کاملا رایگان تحت ویزیت پزشکان طرح قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت درگز در پایان خاطر نشان کرد: همشهریانی که به هر نحو تاکنون موفق به مراجعه نشده اند میتوانند در روز عید فطر از خدمات غربالگری ۱۵ تیم پزشکی مستقر در محل برگزاری نماز عید استفاده کنند؛ همچنین پس از ماه رمضان یک پایگاه سیار در محل ورودی شهرداری مستقر خواهیم کرد که دسترسی افراد به غربالگران آسان‌تر شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار