معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۲۷۰۰ با وسعت ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۸۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در حاشیه بازدید از پروژه ۳۳۶ واحدی مهر و ماه اراک با اشاره به اینکه امسال ساخت  ۱۰۰ هزار واحد برای مناطق حاشیه نشین در نظر گرفته شده است، گفت: سهم اراک ۲هزار واحد بوده که منابع مالی مورد نیاز نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدها به منظور شدت بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و مرور و بررسی ظرفیت‌های موجود صورت می گیرد، افزود: به منظور بهبود این مناطق تصمیم گیری هایی انجام می شود که این روند باعث شده نوسازی بافت های فرسوده تسریع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم اهمیت و نقش مردم در روند بازسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: باید متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی مردم فعالیت ها در این بخش را پیش برد و کمک مردم باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به استفاده از دیگر ظرفیت های موجود برای تسریع روند بازسازی تصریح کرد: دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و مردم هم باید متحدانه در جهت بهبود عقب ماندگی ها همکاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در کشور وجود دارد، افزود: ۱۴۰ هزار هکتار مساحت این بافت ها است که جمعیتی بالغ بر ۲۱ میلیون نفر در این مناطق ساکن هستند.

پژمان در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات مناسبی برای متقاضیان این مناطق در نظر گرفته شده و لازم است برای بهبود زندگی و معیشت مردم گام های موثرتری برداشته شود.

2292278_401.jpg (1280×1280)

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات