امام جمعه اراک گفت: آموزش‌وپرورش جای بازی‌های سیاسی و جناح‌بازی‌های حزبی نیست سیاسی‌کاری و باندبازی در کشور معنا ندارد.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۷۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست هم اندیشی برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام راحل در دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در کشور گفت: یکی از درس‌های بزرگ امام(ره) و انقلاب به ملت ایران درس بزرگ جهاد، ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب موانع بسیاری برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت وجود داشت و دشمن درصدد به فراموشی سپردن این فرهنگ در بین نسل جوان است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت از اساسی‌ترین و مهمترین پایه‌های انقلاب اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای طنین‌انداز شدن این فرهنگ در جامعه انجام‌شده است، گفت: امام(ره) و رهبری پرچم‌دار فرهنگ جهاد و شهادت هستند.

وی با تأکید بر اینکه خلأ فرهنگ جهاد و شهادت در قبل از انقلاب بسیار احساس می‌شد و حضرت امام این خلأ را جبران کردند، افزود: امام خمینی(ره) با جهاد فی سبیل الله اسلام را احیاء کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نقش امام خمینی(ره) در مدیریت دفاع مقدس را بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: استان مرکزی به‌ عنوان زادگاه امام راحل باید نقش ایشان در مدیریت دفاع مقدس را به‌خوبی برجسته‌سازی کند و توجه ویژه ای به آن باشد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند که فرهنگ‌های غنی در کشور تقویت شوند، بیان داشت: فرهنگ جهاد، شهادت و امربه‌ معروف و نهی از منکر از واجبات دین است که همواره باید در جامعه برقرار باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگی غنی اسلام در جامعه عنوان کرد: امروز و صدها سال دیگر به فرهنگ غنی شهادت و ایثار نیاز داریم تا بتوانیم زمینه حکومت دینی منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

وی درخصوص اهمیت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امربه‌ معروف و نهی از منکر در چارچوب ولایت است و باید به آن توجه ویژه شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه آموزش‌و پرورش باید جوهره خود را اسلامی و انقلابی بداند، گفت: نقش و رسالت آموزش‌و پرورش در تربیت جوانان بسیار مهم است؛ ضعف هایی در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد که برخی از مشکلات موجود به کم‌کاری‌های آموزش‌و پرورش برمی‌گردد و باید تلاش کنیم که با حضور معلمان و نیروهای دلسوز انقلابی ضعف‌های تربیتی را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: تحول در نظام آموزش‌و پرورش باید مورد توجه باشد و یک چاره‌اندیشی در بحث مشکلات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، تأکید کرد: توقعات باید در راستای شرایط و نیازهای کشور باشد و باید واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیریم.

2292225_527.jpg (1280×720)

امام جمعه اراک در این خصوص ادامه داد: اگر می‌خواهیم از رهبری و نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم باید با قدرت، مقاومت و ایستادگی کنیم و در برابر نقشه‌های دشمنان هوشمندانه عمل کنیم.

وی سیاسی بازی را سم مهلکی برای تمام سیستم ها دانست و افزود: آموزش‌و پرورش جای بازی‌های سیاسی و جناح‌بازی‌های حزبی نیست سیاسی‌کاری و باندبازی در کشور معنا ندارد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه پیوند معنوی مدرسه با خانواده از ارکان اساسی در جامعه محسوب می شود، گفت: اگر خانواده آسیب ببیند همه ضرر خواهیم کرد چراکه غفلت از خانواده آسیب‌پذیری را چند برابر خواهد کرد.

2292224_417.jpg (1280×720)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: وحدت و پیروی از فرامین رهبری باید اساس کار همه باشد چراکه اگر وحدت آسیب ببیند و نسبت به ولایت‌پذیری غافل باشیم دشمن سوءاستفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات