تجهیز هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان دشتی به سیستم آبیاری تحت فشار.
شهرستان دشتی در زمینه تولید کنار پیوندی به عنوان قطب اول کشور مطرح است و در زمینه تولید نشای گوجه فرنگی نیز قطب اول استان بوشهر و جنوب کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۳۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

 فرماندار دشتی گفت:  هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تحت فشار تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی  ، عبدالله نادری در مراسم هفته کشاورزی در دشتی افزود: این  شهرستان در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار در استان بوشهر رتبه اول را  به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتی به سیستم آبیاری نوین تحت فشار مجهز شد.

شهرستان دشتی در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار در استان بوشهر رتبه اول را  به خود اختصاص داده است.

فرماندار دشتی ادامه داد: کشاورزی محور اصلی توسعه اقتصادی در دشتی است و در زمان حاضر بیشترین اشتغال زایی با ۳۵ درصد در بخش کشاورزی بوده و هم اکنون ۲۶ هزار نفر از مردم این شهرستان نیز  در این بخش فعالیت دارند.

نادری بیان کرد: دشتی در زمینه تولید کنار پیوندی به عنوان قطب اول کشور مطرح است و در زمینه تولید نشای گوجه فرنگی نیز قطب اول استان بوشهر و جنوب کشور محسوب می شود.

نادری به احداث ۲ سد  باغان و دشت پلنگ در دشتی اشاره کرد و افزود: با اجرای این سد  زمینه برای توسعه هر چه بیشتر کشاورزی و تامین آب اراضی دیم فراهم خواهد شد.

فرماندار دشتی از تلاش های کارکنان و مدیران جهاد کشاورزی مرکز شهرستان و بخش های شنبه و طسوج و کاکی در خدمت رسانی به کشاورزان در سال گذشته قدر دانی کرد.

پایان خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها