با سالروز تاسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و با رمز یا حیدر آغاز شد؛
رزمایش ملی بسیج کشاورزی، مصادف با سالروز تاسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با رمز یا حیدر آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۸۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
به گزارش سرویس بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ استان خراسان رضوی از پیشگامان  برگزاری این رزمایش در سطح کشور می‌باشد بطوری که در اولین روز از آغاز رسمی رزمایش چندین شهرستان از جمله مشهد مقدس، خواف، جوین، جغتای، خلیل آباد، چناران و... در چندین روستا در سطح استان فعالیت‌های خود را در غالب رزمایش علمی سازی کشاورزی شروع کرده اند.

این طرح با محوریت محدودیت یابی کشاورزی، بازدید و مشاوره از جایگاه‌های دام و طیور روستا‌های هدف، مشاوره و نظارت بر باغات و مزارع، افزایش بهره وری باغات انگور و مبارزه اصولی با آفات و بیماری‌ها در حال انجام است.

تیم‌های تخصصی شامل کارشناسان و مهندسین کشاورزی به پرسش‌های کشاورزان مراجعه کننده پاسخ داده و مشاوره‌های لازم را در زمینه‌های کشت محصولات مختلف، تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های کنترل بیولوژی آفات و. جهت افزایش بهره وری محصولات انجام دادند.

این برنامه تا پایان روز ۲۹ خردادماه در چندین روستای سطح استان خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در پایان در روز جمعه ۳۱ خرداد اختتامیه رزمایش با هدف تقدیر از گروه‌های برتر و با حضور مسئولین کانون‌های شهرستانی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

پیش بینی میشود در طی سه روز رزمایش بالغ بر ۵۰ تیم جهادی متشکل از متخصصین گرایش‌های مختلف کشاورزی به روستا‌های هدف اعزام شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها