خبرهای داغ:
۵ سال از وعده تأمین مسکن برای کارگران در قالب طرح مسکن امید می گذرد اما خبری از مسکن و آثار این طرح نیست.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۷۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، ۵سال از وعده تأمین مسکن برای کارگران در قالب طرح مسکن امید می گذرد اما خبری از مسکن و آثار این طرح نیست.

روز کارگر سال ۹۳ همزمان با روز جهانی کارگر، رئیس جمهور در جمع کارگران خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: «بنا بر گزارش‌هایی که در اختیار من قرار گرفته است، بسیاری از کارگران و بخش بزرگی از جامعه کارگری ما از مسأله مسکن در رنج هستند. در همین سال جاری اقدامات لازم برای مسکن کارگران آغاز شود.»

 

در همان سال ۹۳ بود که طرح «مسکن امید» برای نخستین بار به عنوان طرحی برای خانه دار کردن کارگران علنی شد. پیش از آن نیز دولت از طرحی به نام «مسکن اجتماعی» برای تأمین مسکن دهک‌های پایین درآمدی خبرداد، با اعلام طرح مسکن امید، در همان زمان مقرر شد با همکاری مشترک دو وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «راه و شهرسازی» زمینه اجرای طرح مسکن امید به عنوان یکی از سیاست‌های مسکن اجتماعی از سال ۹۴ پیاده سازی و اجرا شود.

در همان سال، وزیر کار از اختصاص ردیف بودجه جداگانه سازمان تأمین اجتماعی برای احداث واحدهای مسکونی ویژه کارگران خبرداد. به گفته ربیعی، وزیرسابق کار در همان زمان، طرح مسکن امید در مرحله بررسی و تدوین ساز و کارهای لازم برای اجرا قرار دارد و برای ارائه واحدهای مسکونی به کارگران اولویت بندی می‌شود.

بر اساس این طرح، قرار شد طرح مسکن امید با توجه به شرایط و ارزیابی محرومیت کارگران اولویت بندی و اجرایی شود. در بهمن ماه ۹۳ نیز ربیعی، وزیرسابق کار مجدداً از اجرای طرح مسکن کارگری در قالب طرح مسکن امید خبرداد که مقرر شد پس از رونمایی از این طرح در شورای عالی رفاه، ساز و کارهای لازم، نحوه واگذاری و احداث واحدهای مسکونی به کارگران تدوین شود.

اما پس از چهار سال در فروردین ماه ۹۷ و در آیین انعقاد تفاهم‌نامه احداث بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی جنوب کشور در شهرستان جم، باز هم از سوی وزیر کار وعده احداث مسکن کارگری تکرار شد و هنوز این وعده محقق نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها