خبرهای داغ:
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم:
مدیر حوزه های علمیه گفت:مراکز آموزش عالی قم می توانند مصداق و الگوی واقعی وحدت حوزه و دانشگاه باشند و الگوی علمی و عملی واقعی را در کشور نمایان سازند.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۶۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله علی رضا اعرافی شامگاه دوشنبه در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بین المللی بودن شهر مقدس قم اظهارکرد: امروز ظرفیت ارزشمند حضور دهها هزار طلبه خارجی همراه با خانواده ها از 120 ملیت در شهر قم، می طلبد که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم رویکرد و نگاه بین المللی در جذب دانشجویان خارجی و پر کردن صندلی های خالی را داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه حضور مستقیم من در سالهای گذشته در جامعه المصطفی و امروز که در هیئت امنای آن حضور دارم، همچنین سفرها و مأموریت های بین المللی که به کشورهای مختلف جهان داشته ام، از همان سالها موضوع فعالیت بین المللی دانشگاه های قم را مطرح کرده ام، اما هیچگاه تحقق پیدا نکرد و هیچکدام از مراکز آموزش عالی حاضر در قم نسبت به این ضرورت گام برنداشتند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: امروز که چنین ظرفیتی در دانشگاه صنعتی قم فراهم شده است تا با موافقیت وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کند، این اتفاق را مهم و ارزشمند نه تنها برای قم، بلکه برای نظام آموزشی کشور قلمداد می کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: اگر چه آموزش عالی کشور نتوانسته آنطور که شایسته است در عرصه بین الملل نقش آفرینی مطلوبی داشته باشد، اما دانشگاه صعنتی قم با توجه به موقعیت جغرافیایی که در کشور دارد و واقع شدن آن در قم به بهترین شکل ممکن نسبت به پذیرش نه تنها خانواده طلاب غیر ایرانی بلکه خود طلاب خارجی اقدام کند.

وی گفت: امروز بیش از 10 هزار طلبه سطوح عالی ما در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و قریب به 6 هزار دانشجو در مراکز حوزوی مشغول به فراگیری علوم و معارف اسلامی می باشند.

آیت  الله اعرافی تصریح کرد: مراکز آموزش عالی قم می توانند مصداق و الگوی واقعی وحدت حوزه و دانشگاه باشند و الگوی علمی و عملی واقعی را کشور نمایان سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: از دیرباز تا کنون طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی و مدارس علمیه علاقه مند به آموزش های صنعتی در قم حضور داشتند اما تمایلی از سوی مراکز آموزش عالی نبود و ما آمادگی آن را داریم نه تنها در بحث اعزام دانشجو بلکه در عرصه تدریس علوم و معارف اسلامی تا آن جایی که میسرّ باشد در فضای آموزش عالی قم به ویژه دانشگاه صعنتی قم مشارکت و فعالیت داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به مسیر حرکت آموزش عالی کشور بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بحمدالله طی این 30- 40 سالی که پشت سر گذاشته ایم، سیستم آموزش عالی کشور مسیر رو به رشدی را طی کرده است و تحول علمی را رقم زده است، اما کماکان خلاهایی وجود دارد.

آیت الله اعرافی در ادامه به موضوع دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه اسلامی دارای سند است و در ابعاد مختلفی به بحث می پردازد اما از ابعاد بنیادین کمتری برخوردار است. دانشگاه اسلامی در موضوعات فلسفی و کلامی دارای خلأ است.

امام جمعه قم در پایان آمادگی کامل حوزه های علمیه را برای همکاری با دانشگاه صنعتی قم اعلام کرد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات