جلسه طرح های اعتلای بسیج سپاه استان اردبیل با حضور دبیران این طرح با هدف بررسی وضعیت کمی و کیفی اجرای آن برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۴۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،جلسه طرح های اعتلای بسیج سپاه استان اردبیل با حضور دبیران این طرح با هدف بررسی وضعیت کمی و کیفی اجرای آن برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ اسدی معاون اجرایی سپاه استان از وضعیت اجرایی طرح های اعتلای بسیج در سطح نواحی،حوزه ها و پایگاهها گزارشی ارائه نمود.

 سرهنگ عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه استان نیز با اشاره به اینکه ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۵۸ سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل " جهاد سازندگی" می باشد یاد و خاطره تمامی جهادگران عزیر را گرامی داشتند و به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالاخص در بحث سازندگی و محرومیت زدایی توسط سازمان بسیج مستضعفین و گروه های جهادی پرداختند.

وی هدف اصلی از اجرای "طرح های اعتلای بسیج" را تقویت مساجد و کارکردهای آن در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، نظامی و ... دانستند و بیان نمود اکثر این طرح ها با مساجد گره خورده و پیوند ناگسستنی دارند که با اجرای آنها شاهد پررونق شدن فعالیت مساجد و صفوف نمازهای جماعت خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه اردبیل به طور ویژه به بحث "مسجد محوری" پرداخته و منظورهای آن را ایجاد مجموعه جوان مومن انقلابی در محله با محوریت مساجد، تقویت ابعاد درونی بسیج، بهره مندی از برکات و فیوضات مسجد، بسط و گسترش نقش مسجد در پیشرفت امور اجتماعی، ایجاد مودت، انس و الفت معنوی اعضای بسیج و ... دانستند.

عبدی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " مساجد را رها نکنید. نیروی مقاومت بهترین جایی که دارد همین مسجد است و ..." اشاره و بر لزوم اجرای تمامی برنامه های بسیج در مساجد تأکید نمود. وی شروع گشت های محله محور از مساجد، طرح شهید رهنمون، همگام با کشاورز، تعالی صالحین، طرح شهید بهنام محمدی و ... را از مصادیق قابل اجرای طرح های بسیج در مساجد دانستند که باید تمامی سعی و تلاش خودمان را برای رسانه ای کردن فعالیت های بسیج خصوصاً در این عرصه انجام دهیم تا شاهد پیشرفت و گسترش اجرای این طرح ها در مساجد استان باشیم. در ادامه جلسه تعدادی از اعضای حاضر به بیان گزارشات انجام یافته و دیدگاه های خود نسبت به طرح های اعتلا پرداختند.

 

ارسال نظرات