فرمانده انتظامی استان البرز گفت: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را درجامعه نهادینه کنیم چرا که عمل صحیح به این فریضه مهم الهی، ضامن قوام جامعه است.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۳۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار"عباسعلی محمدیان" فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: اگر از کنار ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت بگذریم و برای اصلاح آن گامی برنداریم درحقیقت زمینه های گسترش و رواج آن ها را فراهم کرده ایم که عواقب سوء آن ها درنهایت متوجه خودمان خواهد شد.

امربه معروف و نهی از منکر ضامن قوام جامعه است

وی ضمن تأکید بر برخورد صحیح با مظاهر غیراخلاقی بیان کرد: اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و قوام جامعه در ابعاد مختلف است.

سردار محمدیان با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در این حوزه افزود: برای اجرای اصولی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با نحوه انجام صحیح و شرایط آن آشنا باشیم و برای این کارآموزش های مربوط به عموم جامعه و دستگاه های متولی داده شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهمیت توجه جامعه به این فریضه الهی گفت: بزرگان دین ما به انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار سفارش کرده اند به گونه ای که اعمال و کردار صالح را دربرابر آن چون قطره ای دربرابر اقیانوس مثال زده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز در راستای وظایف ذاتی خود با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی به عنوان مصادیق نهی از منکر مبارزه می کند و این رسالت را افتخار خود می داند.

سردار محمدیان تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر یک اقدام موثرپیشگیرانه است که زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و بروز جرم است.

وی با اشاره به اینکه احیای این فریضه تنها وظیفه یک سازمان و نهاد نیست خاطرنشان کرد: اشخاص و دستگاه هایی که متولی ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه هستند باید از معیارها و آموزش های لازم و کافی در این زمینه برخوردار باشند چرا که هدف از امر به معروف و نهی ازمنکر اصلاح فرد و جامعه است و باید به گونه ای انجام شود که تأثیر لازم در این زمینه بوجود آید.

فرمانده انتظامی استان البرز درپایان گفت: فلسفه اصلی کار پلیس، ترویج معروف ها و جلوگیری از منکرهاست و از این منظر کارکنان نیروی انتظامی آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و مسئولیت سنگینی به عهده ناجا گذاشته شده است.

ارسال نظرات