خبرهای داغ:
صادق زیباکلام ضمن حمله به محمدرضا عارف گفت: در این چند سال و در کدام نطق، از مشکلات مردم سخن گفتی.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۱۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

بوی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: «اساسا جریان اصلاحات هیچ استراتژی خاصی برای آینده سیاسی خود و کشور در اختیار ندارد و رهبریت آن نیز چنین امری را تبیین نمی‌کند. به هیچ وجه از جریان اصلاحات هیچ صدایی شنیده نمی‌شود که اکنون چه باید کرد؟ شخصیت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب مشخص نمی‌کنند که در انتخابات آینده قرار است چه سیاستی را اتخاذ کنند. اگر از شخصیت‌های اصلاح‌طلب مانند آقایان خاتمی، حجاریان، موسوی‌لاری، محمدرضا خاتمی و… بپرسید که برنامه‌تان برای پیشبرد اصلاحات چیست و برای انتخابات مجلس چه رویکردی دارید جز حرف‌هایی کلی چیزی تحویلتان نمی‌دهند و هیچ دستورالعملی ندارند. من در فروردین امسال در نامه‌ای نوشتم که اصلاحات در یک بحران عمیق به سر می‌برد.»


او ادامه داد: رهبری ناکارآمد اصلاحات هیچ نقشه راهی ندارد. تکلیف اصلاح‌طلبان با خودشان مشخص نیست به نحوی که ممکن است امروز بگویند با پرچم اصلاح‌طلبی وارد انتخابات می‌شویم و فردا بگویند نه ائتلاف می‌کنیم. نخستین مشکل این است که هیچ مطالبه استراتژیکی در میان نیست و مشکل بعدی این است که صدای واحدی از این جریان به گوش نمی‌رسد و هریک از اینها یک حرفی برای خود می‌زنند.


زیباکلام در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان نامزد شدن عارف در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس را نشانی از عدم ائتلاف جریان اصلاحات با اصولگرایان معتدل دانست، گفت: «عارف قبل از اینکه مدعی اصلاحات بشود، باید به این سوال اساسی پاسخ بدهد که در این چهار سال چندبار نطق پیش از دستور داشته و در کدام یک از نطق‌هایش از مشکلات مردم سخن گفته است؟ عارف کدام موضع تاثیرگذار را داشته که بتوانیم بگوییم او واقعاً لیدر اصلاحات است؟ این‌طور نیست که یک فرد خود را لیدر معرفی کند اما هیچ کاری انجام ندهد».


سخنان آقای زیباکلام البته درست است اما او توضیح نداده که خود وی، غیر از حرف‌های اپوزیسیون‌مآبانه و بزک‌کارانه نسبت به آمریکا و غرب، چندبار از مشکلات واقعی مردم حرف زده است. او آخرین بار اذعان کرد: از هر ۱۰۰ تا پیامی که در تلگرام و اینستاگرام و فیس‌بوک برای من می‌آید، ۹۰ تایش این هست که شارلاتان حقه‌باز! تو ما را گول زدی که به روحانی رای دادیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها